fallback

Световното корабоплаване се намира в „перфектната буря“

Високи загуби, повишаващи се рискове и фалити – така ще изглежда браншът според застрахователя Euler Hermes

13:31 | 10.09.16 г. 9
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Високи загуби, нарастващи рискове и фалити ще продължат да задават тона в международната корабоплавателна промишленост. Това е заключението от секторен анализ на глобалния лидер по експортно застраховане Euler Hermes. За периода между януари и май 2016 г. фалитите в сектора са се увеличили с повече от десет процента спрямо същия период на предходната година, а краят на кризата и консолидацията не се задава.

„Индустрията продължава да страда от излишни капацитети, товарни и чартърните пътувания са на рекордно ниско ниво, а в същото време световната търговия продължава да отслабва“, заяви главният икономист на дъщерната на Allianz Euler Hermes Лудовик Субран. „Контейнерните превози са  изправени пред най-голямата криза в историята си", цитира го DPA. 

Стойността на световната търговия, изчислена в долари, ще се свие с 2% след срив от 10 на сто през миналата година. Същевременно обаче все още продължават доставките на огромни контейнерни кораби, които са били поръчани от бранша по време на разцвета и които сега увеличават допълнително свръхкапацитетите. „Това е наистина перфектна буря“, пояснява Рон ван хет Хоф, ръководител на Euler Hermes за Германия, Австрия и Швейцария. Въпреки всички съюзи, сливания и усилия за постигане на по-ниски разходи някои корабособственици ще отчетат значителни загуби. „При някои от тях това ще е решаващо преди всичко заради дългосрочния период на продължаващата криза, в която всички буфери и козове са вече изчерпани", казва Субран.  

Наскоро германската корабоплаванa компания Hapag-Lloyd придоби арабския си конкурент UASC, а корейската Hanjin Shipping обяви фалит. Корабите на Hanjin Shipping Co. останаха на милостта на стихиите, след като южнокорейският превозвач подаде заявление за съдебна защита при фалит, с което обърка веригите на доставка на телевизори и потребителски стоки преди сезона на празниците, съобщи Bloomberg ТV Bulgaria. Hanjin Shipping Co. е най-големият строител на контейнеровози в Южна Корея и седмата по големина компания в света с 2,9% пазарен дял. Hanjin Shipping е част от Hanjin Group, която притежава също Korean Airlines Co. - третият по големина в света въздушен карго превозвач.

От възможния фалит на корейската компания са засегнати и европейски корабоплавателни фирми, които са отдали част от своите кораби на Hanjin за чартърни линии. Водещите корабоплавателни концерни обикновено притежават около половината от флота, с която оперират, а останалата част наемат според нуждите си. „Това може да предизвика истинска верижна реакция и ще засегне по-сериозно по-малките корабособственици“, пояснява Ван хет Хоф.

Повече по темата вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria:

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:53 | 07.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още