fallback

Липсва реклама, която да стимулира малките обекти за алтернативен туризъм

Може да се обмисли Агенция за алтернативен туризъм, смята експерт

12:25 | 11.07.16 г.

Алтернативните форми за туризъм в България разчитат много повече на интереса на чуждестранните туристи, отколкото на вътрешния пазар. Сред основните причини за това е липсата на реклама, която да стимулира малките обекти, предлагащи алтернативен туризъм. Това каза Петър Иванов от Асоциацията на къщите за гости в България в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.

България има богата история и паметници, с които може да рекламира своя продукт, посочи експертът. Той допълни, че държавата може да подпомогне развитието на сектора с организирането на международни изложения с предварителни записвания за малките обекти. Може да се обмисли и създаването на Агенция за алтернативен туризъм, която да осигурява български и чужди гости.

По думите му България като туристическа дестинация е една от страните с най-богати природни и културно-исторически ресурси. Малкият бизнес обаче не е успял да се възползва от финансирането по оперативните програми в първия програмен период, каза Петър Иванов.

Лошият имидж се създаде от факта, че голяма част от евросредствата се насочиха към къщи за лично ползване, коментира експертът. Друг проблем е този с инфраструктурата, която е изостанала много, допълни той.

Иванов открои и положителни примери - например активни кметове на общини, които са реновирали исторически забележителности или са финансирали довеждаща инфраструктура до дадена атракция.

По думите на Иванов не може да се търси винаги най-ниската цена за дадена туристическа услуга в алтернативния туризъм. Ако се преодолее това, ще се създаде предпоставка обектите в България да надграждат и повишават възможностите за алтернативни услуги.

Още от разговора може да гледате в сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:40 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още