fallback

Производители: България вече се намира на световната винена карта

Тенденцията е качеството не само да се поддържа, но и да се повишава, заяви Красимир Коев

10:53 | 20.04.16 г.

България вече се намира на световната винена карта. Достатъчно е да се проследят десетте най-значими сайта, които се занимават с тази тематика – там се появяват български продукти, имена и брандове.  Това заяви пред Bloomberg TV Bulgaria Николай Йорданов от Асоциацията на независимите лозаро-винари.

По думите му развитието на туризма – културен и винен също помага на сектора.

България ще бъде домакин на 40-ия Световен конгрес по лозарство и винарство и на 15-та Генерална асамблея на Международната организация по лозата и виното (OIV) през 2017 г. 

По този повод Красимир Коев, директор на Изпълнителната агенция по лозата и виното (ИАЛВ), коментира, че имаме нови насаждения и сортове. По думите му тенденцията е качеството не само да се поддържа, но и да се повишава. Така България реализира все по-големи количества не само на вътрешния, но и на външния пазар.

Във фокуса сме на винения свят, обяви Коев. Той даде за пример световния конкурс за вино - Concours Mondial de Bruxelles, който ще се проведе в Пловдив в края на април, като го определи като „винен Мондиал“.

Условията в България позволяват да се правят вина в стил "Стар свят" и в стил "Нов свят", коментира Николай Йорданов. По думите му наред с големите индустриални производители има все повече малки, които могат да направят страната по-интересна като дестинация.

Той допълни, че трябва да следваме динамиката на пазара и ръста на търсенето в Китай, Индонезия Индия, Корея, Виетнам и традиционното търсене в Япония.

Красимир Коев допълни, че реално засадените поддържаните масиви в страната са 600 хил. дка. Обновяването става по Националната лозаро-винарска програма. Има доста чужди оператори в сектора – при 262 винарски предприятия с чуждестранно участие (пълно или частично) са 65, което означава, че конкуренцията е доста силна и се търси нещо, което е устойчиво като качество, не само като количество.

Търсене има и за индустриалното, и за бутиковото производство, заяви той.

Коев посочи, че на вътрешния пазар производителите реализират 110 – 120 млн. литра годишно. Износът през 2015 година е надхвърлил 54 млн. литра годишно.

Вижте още във видеото:

Още видео материали можете да видите в сайта на  Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:13 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още