Проблемите от блокадата по българо- гръцката граница засягат първо транспорта - превозвачите и спедиторите, но скоро ще рефлектират и върху потребителите на транспортни услуги, тъй като всеки риск се калкулира в себестойността на услугата.
Това коментира Георги Минчев от Българската асоциация по спедиция, транспорт и логистика в предаването „Бизнес старт“ по Bloomberg TV Bulgaria.
По думите му блокадата по гръцката граница е нанесла огромни щети на транспортния бранш – и като загуби, и като пропуснати ползи. Става дума не само за пряк отрицателен финансов резултат, коментира той. По думите му заради продължителността проблемът вече започва „да взема и жертви“, като първите са автопревозвачите.
„Вече нямаме сили да смятаме загубите“, каза Минчев.
Министерството на транспорта у нас вече проучва съдебната практика за завеждане на дела за компенсации, свързани с блокираните пунктовете по българо-гръцката граница. Превозвачи са поискали подкрепа от ведомството за законодателните възможности да се заведат съдебни искове.
Според Минчев твърденията, че България е остров на стабилност, са „абсолютна илюзия“. Той заяви, че у нас се наблюдава липса на координация между централните и регионалните органи, както и на кадри, които да знаят как да реагират при криза, в резултат на делегирането на твърде много правомощия на организации като НАТО и ЕС.
Още от интервюто гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria