fallback

Социалните мрежи убиват традиционните търговци на дребно

Snapchat и Instagram все повече определят поведението на младите купувачи

22:29 | 15.02.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Традиционни търговци на дребно в моловете като Gap, J.Crew и Abercrombie & Fitch се сблъскват със спад на продажбите през последните години. А проблемът може би сигнализира за нещо по-голямо от простите продажби. Вместо това става дума за промяна в потребителското мислене на тийнейджърите, пише Business Insider.

Младите хора искат да купуват преживявания, а не реални стоки, а когато пазаруват дрехи или обувки, искат да имат възможността да показват придобивките си в социалните мрежи.

“Ако не споделят целия си живот, той сякаш не се е случил“, твърди Марси Мериман, експерт по Поколението Z и изпълнителен директор на стратегията за растеж и иновации в търговията на дребно в Ernst & Young. “Преживяванията ги определят много повече, отколкото продуктите, които те купуват“.

Единствените стоки, които младите хора искат, са дрехите, които могат да бъдат пренесени като преживяване в Instagram или Snapchat.

Като се имат предвид ограничените им бюджети, е по-вероятно те да купуват множество дрехи от магазини за бърза мода, като Zara или евтините Forever 21, така че да имат множество визии, които да споделят.

Но Instagram и социалните мрежи като Pinterest влияят и на начина, по който по-възрастните гледат на модата.

Pinterest е уникална в това, за разлика от останалите социални мрежи, които са фокусирани върху запечатване и запазване на миналото. Тя обаче е фокусирана върху бъдещето. Чрез запазването на изображения на тоалети, гардероби и колекции от модния подиум, жените заемат идеи за това как да се обличат за седмици напред. Магазините за бърза мода, за разлика от традиционните търговци на дребно, разполагат със стоки, които да задоволят модните им нужди.

Това е сравнително нов феномен, ето защо търговците, които още живеят в 90-те години, вероятно страдат доста. Сега потребителите имат почти мигновен достъп до тенденциите, налагани от ревютата, и искат да изглеждат по този начин възможно най-бързо.

Ето защо компании като Zara, с бързи вериги за доставки, успяват – те могат да отговорят бързо на тенденциите, налагани от модния подиум.

Традиционните търговци на дребно като J. Crew, Abercrombie & Fitch и Gap, не са готови да правят това, без да се наложи да променят напълно своите бизнес модели. Вместо това те залагат на намаления, чрез които да се отърват от дрехите, които не успяват да се харесат толкова на клиентите. Големите отстъпки пък водят до два основни проблема – спад на продажбите и цялостно обезценяване на марката.

Въпреки това борещата се със същия проблем Banana Republic откри решение, което може да ѝ помогне да се справи с тази криза. Зa тазседмичната Седмица на модата в Ню Йорк Banana Republic ще даде на клиентите шанса да купят онлайн дрехите в мига, в който те се появят на модния подиум.

Натискът върху търговците на дребно да се адаптират към всичко това става все по-голям, тъй като за тях е все по-важно да достигат до тинейджърите и да боравят умело със социалните мрежи.

Скорошно проучване на Ernst & Young показа, че тинейджърите, или т.нар. Поколение Z, има най-големи очаквания от всички потребители и ако търговците на дребно успеят да ги удовлетворят, ще успеят да задоволят всички.

“Това, което имам предвид, е, че [търговците на дребно] смятат нуждите на Поколението Z за барометър“, коментира Мериман пред Business Insider. “Те имат най-големи очаквания. Ако успееш да ги задоволиш, ще успееш да го направиш и с другите – Поколението X и това на бейби бума, както и всички останали ще бъдат щастливи“.

Това означава, че традиционните търговци на дребно, които искат да увеличават продажбите си, ще трябва да търсят вдъхновение именно в младите. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:28 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още