fallback

Български пробиотик стъпва на пазара в САЩ

Продуктът на ProViotic може да стане първото био лекарство, което да замести антибиотиците

11:27 | 05.01.16 г. 1

Български пробиотик има шанс да стъпи на пазара на лекарства като първото био лекарство, способно да замести антибиотиците, каза Кирил Петков от ProViotic.

В сегмента на хранителните добавки, само в САЩ се конкурират над 2000 компании с около 200 хил. продукта, но много малко от тях инвестират в истинска наука. Повечето наблягат на опаковка и реклама, каза в ефира на телевизия Bloomberg TV Bulgaria Кирил Петков, акционер в Proviotic. Инвестициите в развойна дейност и наука, които прави компанията, са над 50% от продажбите. "В момента компанията ни е на две години, но успяхме да достигнем продажби над 1 млн. долара и то само с един продукт", каза Петков и допълни, че краткосрочните им очаквания са за ръст над 5 пъти. Целта беше да се инвестира в сектор, който е традиционно силен за страната ни и наред с това да влезем с някаква иновация в световния пазар. Решихме, че българското кисело мляко се знае от много години, но вместо да бъде на пазара като мляко - като тип храна, решихме да го представим като биопротектор. Продуктът, който е направен, се базира на българската бактерия Lactobacillus bulgaricus във веган вариант, обясни Петков. Продуктът ProViotic се радва на вниманието и референциите на Опра Уинфри и Wall Streat Journal, но поради наводнения с хранителни добавки пазар и девалвиралото доверие у потребители и специалисти към този тип продукти, е необходимо да се работи в тясно сътрудничество с утвърдени имена в областта на науката. "Чрез партньорства като нашето с Harvard University трябва да се докажеш като по-добър на пазара. Нашата цел е през следващите от 3 до 5 години да влезем с ProViotic на пазара на лекарства. Вече имаме клинични изследвания в ИСУЛ. Следващата стъпка e голям клиничен тест, като целта е да станем първото био лекарство, което да замества антибиотиците", каза Петков. "Целта ни е не да навлезем в най-лесните пазари, а в най-конкурентните“, категоричен е експертът. Следващото голямо предизвикателство са аптеките на CVS в САЩ, коментира Петков. „Вече имаме подписан договор с 3500 аптеки в САЩ, но има няколко препятствия", сподели той. По думите му предстоят проверки, според които "сравнително малката българска компания на четвърти километър“ трябва да докаже, че отговаря на стандартите на американските фармацевтични компании. "Ако успеем да се справим със CVS ще бъдем първата българска компания, която е влязла на този пазар и продажбите ни ще скочат многократно", обясни Кирил Петков. Разговорът чуйте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:13 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още