fallback

LinkedIn се възползва от резултатите на Lynda.com

Социалната мрежа отчете по-добри финансови резултати за тримесечието, но не благодарение на успехите на основния си бизнес

12:12 | 31.07.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

LinkedIn надмина очакванията на анализаторите с финансовите си резултати благодарение на неотдавнашно придобиване, а не заради възстановяването на основния бизнес на компанията, пише Wall Street Journal.

Социалната мрежа, насочена към професионалисти, твърди, че през второто тримесечие продажбите ѝ са се увеличили с 33 на сто до 11,7 млн. долара, надминавайки очакванията на компанията за приходи между 650 млн. и 675 млн. долара, както и коненсусната прогноза на анализаторите, запитани от Thomson Reuters, които очакваха 680 млн. долара.

Като се изключат компенсациите, базирани на акции, както и други елементи, печалбата нарасна до 71 млн. долара, или 55 цента на акция, от 63 млн. долара, или 51 цента на акция. Това е доста над средната прогноза на анализаторите за 30 цента на акция.

LinkedIn извършва реорганизация на бизнесa си, за да запази своите корпоративни клиенти, които използват сайта, за да набират служители, както и за да генерира по-голям растеж на рекламата си. Недобрият преход към мобилните услуги допринесе за спад на рекламата в социалната мрежа.

Въпреки това добрите резултати за тримесечието не идват от успехите на основния бизнес на компанията, а от придобиването на сайта за онлайн обучения Lynda.com за 1,5 млрд. долара, което приключи през второто тримесечие. В този период lynda.com, платформа с видеа за обучения, допринесе за приходи в размер на 18 млн. долара. Това неочаквано подсили резултатите на LinkedIn.

Социалната мрежа включи продажбите на lynda.com в тези на най-голямото си подразделение - Talent Solutions, платформа, която работодателите могат да използват, за да търсят кандидати за работа. Продажбите на подразделението са се увеличили с 38% през тримесечието до 443,4 млн. долара.

С оглед на придобиването LinkedIn повиши прогнозата за приходите си за цялата година до 2,94 млрд. долара, след като през април я намали до 2,9 млрд. долара.

По думите на компанията Lynda.com ще донесе 90 млн. долара от продажби за годината, което е доста над 40-те млн. долара, които преди това прогнозира. LinkedIn обяви, че очаква печалбата на акция за годината да стигне 2,19 долара, което също е над прогнозата ѝ за 1,90 долара, но е по-ниско от прогнозата, която направи в началото на годината. Последното показва, че основният бизнес на компанията продължава да е под натиск.

Подразделението за маркетингови решения, което предимно продава реклами, се радва на 32% ръст на приходите, които достигнаха 140 млн. долара през тримесечието. LinkedIn се опитва да компенсира спада в дисплейната реклама, като използва повече спонсорирани публикации.

Въпреки това социалната мрежа продължава да отчита спад в своя бизнес за дисплейна реклама, който допринесе за понижаване на прогнозите на компанията през април. През второто тримесечието приходите от дисплей реклама се свиха с 30 на сто, което е над 10-процентния спад през първото тримесечие.

За тримесечието, приключило през юни, LinkedIn отчита загуба от 67,7 млн. долара, или 53 цента на акция. Сумата е по-голяма от тази от миналата година, която беше 1 млн. долара, или пени на акция.

Компанията иска потребителите да ползват сайта ѝ по-дълго и да гледат на него като на социална платформа, а не само като на място, в което да актуализират автобиографиите си и да търсят работни места.

Освен това компанията се опитва да направи сайта си по-удобен за мобилни устройства. През второто тримесечие 52% от трафика на социалната мрежа са дошли от мобилни устройства.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:56 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още