fallback

Само един интернет не стига

Защо Google купува Nest и навлиза в нови за онлайн концерна територии

18:11 | 14.01.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Google и отоплителни термостати? На пръв поглед двете понятия не си пасват. Интернет компанията обаче купува старт-ъпа Nest, който произвежда интелигентни контролни урдеи за отопление и пожароизвестяване. За тази цел той инвестира 3,2 млрд. долара (2,30 милиарда евро). Става дума за второто по големина придобиване в историята на Google, като само за Motorola групата похарчи повече пари. Придобиваната компания е само на три години, но Google вече подкрепи бързия ѝ растеж в два кръга на финансиране.

Но какво иска да постигне гигантът в търсенето с един производител на домакински уреди? Handelsblatt предлага някои отговори.

Google се опитва от известно време да направи услугите си незаменими в ежедневието, дори и ако не става дума за търсене в Интернет. За много вестникарски заглавия се погрижиха автономно управляваните превозни средства и очилата за данни Google Glass, а на изложението CES концернът наскоро показа и как ще си партнира с големите производители на автомобили. Но също по този начин групата се опитва да се намеси и в домашната мрежа. 

Така например през май 2011 г. компанията представи проекта си "Android @ Home", един вид модулна технология, с която разработчици могат да правят приложения за интелигентен дом. Смартфонът ще се превърне в дистанционно управление за светлина, аларма и музика. След това обаче около проекта не се шумеше много. Наскоро също така стана ясно че Google разработва приложение за контролиране на отоплителната система, наречено Energy Sense. С Google TV компанията пък започна да работи над операционна система за телевизия, но до този момент тя има само умерен успех. 

"Google иска да стане гръбнак на нашето домакинство и да казва как може да консумираме енергия или съдържание, като музика", казва анализаторът Пат Мурхед от Moor Insights and Strategy пред информационната агенция Ройтерс.

Придобиването на Nest може да даде тласък на тази амбиция. Старт-ъпът все още не е публикувал данни за продажбите си, но получи доста внимание и уважение от технологичната индустрия. Той „придава на иначе скучна тема като вътрешната терморегулация сексапил и красота", казва блогърът от netzwertig.com Мартин Вайгтерт. Сега става дума само за бърза експанзия. Като компания майка Google предлага способността за бързо развиване на необходимата инфраструктура, заяви пък съоснователят на Nest Тони Фадел след обявяването на сделката пред технологичния блог Recode. А това също струва пари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:59 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още