fallback

Коледното пазаруване – новата страст в Китай

С повишаването на разполагаемия доход китайците проявяват все по-голям интерес към шопинга в края на годината

20:26 | 20.12.13 г.

Макар че все още е явление като Лунната Нова година или Златната седмица, с всяка изминала година Коледа изглежда печели почва като сезон за пазаруване и празник в Китай.

"Това е повод за събиране с приятели и пазаруване", отбелязa пред CNBC 24-годишният студент в Пекин Дани Ву.

Коледа не е официален празник в Китай, а 25 декември е съвсем нормален работен ден за разлика от голяма част от останалия света, включително и Хонконг. Това съвсем естествено го прави нетипичен сезон за шопинг на фона на Лунната Нова година – един от най-големите празници в Китай, или пък Златната седмица, която започва на 1 октомври – националният празник на страната.

Все пак, като характерен за света сезон за пазаруване, Коледа набира скорост в големите градове на Китай. Много търговци на дребно се използват от възможността да се облагодетелстват от нарастващото богатството на потребителите във втората по сила икономика в света.

"Ако можем да вземем Starbucks като някакъв индикатор, в Пекин кафенетата им започнаха да използват тематични коледни чаши още след Хелоуин", заяви Клем Милър, инвестиционен стратег в Wilmington Trust Investment Advisors в Балтимор.

"От културна гледна точка, младите хора в Китай винаги са обичали да си подаряват подаръци по празниците", посочи Милър. "Сега, с повишаването на разполагаемия доход има повече възможност да се възприемат нови празници, дори и такива с христиански произход", добави той.

Повече за коледните празници може да видите във видеото на Bloomberg!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:20 | 30.08.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още