Fiat планира да инвестира не по-малко от 9 млрд. евро (12 млрд. долара) за нови модели с цел до три години да покрие загубите в Европа и да съживи почти празните италиански заводи.
В опит да стимулира продажбите на луксозните модели Maserati и Alfa Romeo италианският производител на автомобили ще се фокусира и върху вариантите на модерния Fiat 500 и малката нискобюджетна кола Panda, споделят пред Businessweek запознати с проблема лица, пожелали да останат анонимни.
Серджо Маркионе, който е главен изпълнителен директор на Fiat и на Chrysler Group, е поставен под натиск да ограничи загубите на автопроизводителя в Европа. Въпреки че първоначално Fiat обяви, че ще опита да произведе около 20 нови модела за Европа до 2016 г., включително осем под бранда Alfa Romeo, от компанията отказаха да коментират дали ще променят стратегията си.
Според източниците, като част от фокуса върху луксозните автомобили за Италия, Fiat ще представи 500 и новите спортни коли Jeep през следващата година, както и кабриолета на спорния модел Alfa Romeo 4C. Тези коли ще бъдат произведени в Италия. Новият седан Alfa Romeo Giulia, предназначен главно за износ извън Европа, също ще бъде конструиран в Италия до 2016 г.
Fiat Punto ще бъде заменен от версия на 500 с пет врати. Този модел, предназначен за масовия потребител, ще бъде произведен в Полша заради по-ниските разходи. По този начин ще се стимулира и маржа на печалбата.
Затруднен от резкия спад на търсенето в родната си страна и липсата на нови модели, Fiat губи пазарен дял в Европа през последните четири години.
През миналата година продажбите на производителя в региона бяха с 47% по-малко в сравнение с тези през 2009 г., показват данни на АСЕА. Пазарният дял на Fiat на Стария континент се сви до 6,2 на сто спрямо дела от 9,3% през 2009 г.
Сривът в продажбите доведе до оперативни загуби в размер на почти 2 млрд. евро от 2011 г. насам. Само за първите девет месеца на годината загубата е 304 млн.евро.
Още за случващото се около Fiat вижте във видеото на Bloomberg!