Boeing 777X успя да привлече интереса от страна на авиопревозвачите. По време на авиошоуто в Дубай през миналата седмица американският производител получи поръчки за 225 броя самолети от този модел от три авиокомпании. Целта на Boeing е до края на десетилетието да бъде доставен първият 777X. Това не е изненадващо, защото поръчките за самолети се правят предварително с години, за да може авиокомпаниите и производителите да планират бъдещите се разходи. Boeing започна да привлича оферти от различни райони, където да започне производството на модела в алтернативни производствени обекти. Това ще осигури хиляди работни места в дългосрочен план. Първоначално компанията предложи новият модел да се произвежда във Вашингтон, но след проблем със синдиката на механиците се отказа от този план и започна да търси други места. Авиопроизводителят се надява да вземе окончателно решение за производствения район в началото на следващата година. Властите от Алабама, Калифорния, Мисури, Тексас и Юта са сред онези, които са се опитали да съблазнят Boeing. Някои от щатите вече имат съоръжения за построяване на самолети, но други имат само зелени площи и ще е необходимо сериозно развитие, за да има перспектива. Някои от клиентите на Boeing са заявили, че предпочитат да няма експерименти с това, защото има риск от използване на неквалифицирана работна ръка и нова инфраструктура и може да се стигне до съшите проблеми, каквито демонстрира 787 Dreamliner.
Вижте повече за непрекъснатите препятствия пред Dreamliner във видеото на Bloomberg.