Новият главен изпълнителен директор на BlackBerry Джон Чен не губи никакво време по пътя към евентуално спасяване на производителя на смартфони след дългите години на пропадане. Въпреки това на него му остава значително по-малко време, отколкото на предшественика му, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Но и самият Чен действа бързо. В понеделник, само три седмици след встъпването си в длъжност, той обяви, че трима топ мениджъри и един член на Управителния съвет на BlackBerry ще напуснат компанията. Наистина - не е необичайно нови изпълнителни директори да разтърсят силно мениджърския екип с подобни смени. Но бързата намеса на Чен доказва, че той планира сериозни промени в компанията.
Новият силен човек в концерна нееднократно сигнализира, че устройствата са част от бъдещето на BlackBerry. Независимо от това, следва да се отбележи, че двама от тримата отстранени членове на съвета - главният оперативен директор Кристиан Тиър и главният маркетинг директор Франк Булбън, не само бяха доведени в компанията от предшественика на Чен Торстен Найнс, но също така и заемаха ключови роли в неговия залог за бъдещето на компанията, който се уповаваше на нова операционна система и ново поколение смартфони. Този залог се провали и на BlackBerry сега остават само няколко опции.
Добър показател за това, което очаква бордът на BlackBerry от Чен, е големият му опит в бизнес софтуера. След като бизнесът с мобилни телефони на BlackBerry почти колабира, сега компанията постига около половината от приходите си от услуги, които правят мрежата по-сигурна и надеждна. Мнозина вярват, че компанията е по-вероятно да оцелее, ако предлага тези услуги на други мобилни платформи, като iOs на Apple или Android, отколкото, ако предоставя тези услуги само за собствените си мобилни телефони. Въпреки това, и тук се крие голяма доза самозалъгване.
Когато Торстен Хайнс пое кормилото на компанията в началото на 2012 г., всяко тримесечие концернът отчиташе приходи от 4 милиарда долара и продажбата на 11 млн. смартфони. Този бизнес донесе 1 млрд. долара паричен поток. Оттогава продажбите се сринаха до само 1,6 милиарда долара в последното тримесечие. BlackBerry продаде 3,7 милиона телефона и загуби 136 млн. долара.
Сега операцията на Чен може да помогне за ускоряване на промените в BlackBerry. Но без значение колко бързо той действа, като се има предвид размера на предизвикателството в крайна сметка може да се окаже, че всички мерки са дребни и закъснели.
Повече по темата вижте в материала на Bloomberg!