Акциите на търговската верига Best Buy демонстрират най-силно представяне сред компаниите в широкия американски индекс S&P 500 от началото на годината. За последните 10 месеца и половина компанията повиши пазарната си оценка близо четири пъти.
Пазарната капитализация на щатската компания се покачи с 270% от началото на 2013 г. Причината – технологичните компании вече не просто продават джаджи. Те се опитват да продават цяла екосистема.
Веригата на Best Buy преследва стратегията "магазин в магазина", която показва всички продукти на дадена компания, например Samsung. Всичко работи в перфектна хармония, а персоналът демонстрира използването на продуктите. И Samsung не са единствените – подобен подход се използва от Microsoft, Google, Apple и Sony.
Имаше времена, когато Windows продаваше само един продукт – някакъв софтуер. Сега обаче те преминаха към далеч по-скъп хардуер, например този таблет. А с придобиването на Nokia, те предлагат и широк набор от смартфони. И не са сами - Google също започна като обикновена търсачка, но сега притежават Motorola. Което означава, че и двете компании се нуждаят от магазини като Best Buy повече от всякога, за да могат да предложат колкото се може повече продукти на възможно най-голям брой клиенти.
Повече за Best Buy в материала на Bloomberg!