Представете си следната картинка: с колата си стигате до летището, паркирате до вашия самолет. Качвате се на борда, заедно с багажа си. Няма нужда да минавате проверките за сигурност, да се движите между отделните терминали или да чакате да стане време за полета. Можете да отидете навсякъде, без да се налага да сменяте самолетите, а също така и да се приберете вкъщи, когато си поискате.
Звучи примамващо, нали. Очевидно е, че в почти всички случаи (освен когато става дума за много малък частен самолет, без тоалетни), да пътуваш със собствен самолет е по-бързо и по-приятно, отколкото с големите авиокомпании. Стресът е по-малко, скандалите за места или билети липсват и можете да слезете от борда, когато и на което летище поискате.
Когато говорим за бизнес самолетите обаче не става дума само за лукс. Тук факторът време също е решаващ.
Тези летателни машини предлагат на пътниците възможност да правят бизнес пътувания, които биха били невъзможни при полети на търговските авиолинии. Няма как да проведете важните си корпоративни срещи в Амстердам, Франкфурт и Милано за едни ден,и да се приберете вкъщи още същата нощ. Ето защо в компании като Walmart, собственик на Asda и Макдоналдс, които не се славят като любители на лукса, също използват частни самолети.
Действително това не е никак евтино. Това са скъпи активи, разходите за гориво и поддържащ персонал са солидни. Освен това имат сходни изисквания за безопасност като обикновените пътнически самолети. Факт е също, че е по-скъпо да се приземиш на най-близкото летище до града, отколкото на някое, което на 50 мили.
Но ако се изчисли колко би струвало на компанията, ако четирима от мениджърите прекарат няколко дни извън офиса, спят на хотели, имат дневни разходи и се налага да ползват чартърни полети, ще излезе, че инвестицията в частен самолет е доста изгодна.
Вижте още по темата в материала на Bloomberg!