fallback

Alcoa се върна към печалбите въпреки по-ниските приходи

Производителят на алуминий отчете печалба от 24 млн. долара през третото тримесечие

09:42 | 09.10.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Печалбата на Alcoa Inc за третото тримесечие изненада приятно пазарите, въпреки че приходите на американския алуминиев гигант се понижиха заради по-слабите доставки.

Щатската компания отчете печалба от 24 млн. долара, или 0,02 долара на акция. Година по-рано пък финансовият отчет показа загуба от 143 млн. долара, или 0,13 долара на акция.

Изключвайки еднократните ефекти, приходите от продължаващи дейности нараснаха до 0,11 долара на акция спрямо 0,03 долара в периода юли-септември 2012 г.

Общите приходи на дружеството отстъпиха с 1,2% до 5,77 млрд. долара, след като доставките на алуминиеви продукти спаднаха с 4,3 на сто. От Alcoa уточниха, че стойността на продадените стоки е спаднала с 8,9% до 4,8 млрд. долара.

Анкетираните от Thomson Reuters анализатори очакваха коригирана печалба от 0,05 долара на акция и приходи в размер на 5,63 млрд. долара.

Звеното на компанията, отговарящо за инженерни продукти и решения за дома, което произвежда малки части като винтове и болтове, отчете ръст от 22% на оперативната печалба до 192 млн. долара. Основното звено за метали, което отговаря за производството на суров алуминий, е постигнало печалба от 8 млн. долара в сравнение със загубата от 14 млн. долара през предходната година.

Тримесечните резултати на Alcoa бяха очаквани с интерес от пазарните участници, тъй като компанията е сред първите големи американски дружества, които публикуват отчетите си.

Резултатите на компанията бяха попарени от понижаващите се цени на алуминия на международните пазари в последните месеци. В отговор на това обаче Alcoa намали производствените разходи чрез закриване на част от скъпите си топилни пещи.

Във вторник Alcoa потвърди прогнозата си, че световното търсене на алуминий ще се увеличи със 7% през тази година.

Финансовите резултати на Alcoa откриха сезона на отчетите и станаха част от емисията корпоративни новини на Bloomberg. Другите теми, на които се обръща внимание, са представянето на новия iPad на Apple на 22 октомври и данните за потребителските разходи в Япония. Повече може да видите в емисията на Bloomberg!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:28 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още