Въпреки огромната си популярност по света, Apple заема едва осмо място на пазара на смартфони в Индия. Причината е липсата на субсидии от местните оператори за скъпите модели iPhone, което води до слаб интерес сред потребителите и увеличава популярността на евтините апарати, пише Bloomberg.
Новият модел на iPhone – 5C, който в САЩ може да бъде закупен за 99 долара с абонаментен план, в Индия се очаква да струва от 549 долара нагоре. Това е сериозна спънка пред амбициите на американската компания за мащабно навлизане на един от най-големите пазари в света.
Голямата разлика идва от политиката на операторите – индийските телекоми не предлагат договори, с които да се субсидира цената на iPhone.
Причината е поведението на местните потребители – в САЩ клиентите със смартфон плащат средна сметка от 68,49 долара, докато в Индия сумата е едва 1,60 долара. Това прави субсидиите безсмислени, смята Раджан Матюс, генерален директор на Асоциацията на мобилните оператори в Индия.
На пазара в Индия господства южнокорейската компания Samsung, като 80% от продажбите, които тя реализира, са на моделите с цена под 380 долара. Най-бързо в страната пък се увеличават продажбите на смартфони под 200 долара, показват данни на IDC.
Важността на Индия е изключително голяма за всички производители – очакванията са, че до 2017 година страната ще изпревари САЩ като втори най-голям пазар на смартфони в света.
Какви са предизвикателствата пред Apple в Индия – вижте в коментара на Bloomberg!