fallback

Биковете ще шестват на китайския рекламен пазар

Интернет ще остане най-бързо растящият сектор с 36 на сто годишен ръст през 2012 г.

16:52 | 26.09.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Общият растеж на разходите за реклама в Китай се очаква да се забави в сравнение с ръста през миналата година, но се очаква да се ускори през 2014 с икономическото стабилизиране, се казва в актуален доклад на анализаторската компания GroupM.

Разходите за реклама във всички категории медии в Китай се очаква да нараснат с 10,7% спрямо миналата година и да достигнат 429,5 млрд. юана, което е по-ниско нарастване в сравнение с растежа през миналата година от 11,7%, пише в доклада си “This Year, Next Year China Media Forecast” GroupM. За следващата година обаче анализаторите предсказват, че разходите ще се повишат с 11,8 на сто. 

След като през миналата година при вестниците бе отчетен първият спад на рекламните приходи, сега се очаква в този сегмент да има нов спад от 3,4% през тази година и от 2,4 процента през следващата година.

Интернет ще остане най-бързо растящият сектор с 36 на сто годишен ръст през тази година и около 34 процента ръст през 2014 година.

Рекламните разходи ще бъдат насърчавани от бума в онлайн видеото и електронната търговия. Телевизията ще заема най-голям относителен дял в рекламните разходи с 51,4% от общите разходи, но интернет бързо наваксва, като ще заеме 23,8% от целия пазар след 19,4%-ен дял през миналата година, се казва още в прогнозата на GroupM.

Вижте коментара на Пол Суини от Bloomberg Industries!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:57 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още