fallback

Adobe убеди инвеститорите със силен ръст на абонатите си

Новата система за дистрибуция чрез абонаментен модел започва да се отплаща на концерна

12:10 | 18.09.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американският софтуерен гигант Adobe отчита с новата си система за дистрибуция голям напредък.

Производителят на популярните компютърни програми като Photoshop и Acrobat Reader успява да увеличи през последното тримесечие броя на абонатите си до 1,3 млн. Увеличението е с 331 000 абонати – доста повече от очакваното и планираното. Софтуерният разработчик добави близо 50% нови потребители, което е далеч по-добре от очакванията на някои анализатори. В следоборсовата сесия акциите на Adobe скочиха с над четири процента. 

Групата промени през изминалата година своята платежна система. Сега се използва абонаментен принцип, който се продава в интернет.

Преди това Adobe разпространяваше софтуера си чрез лицензи. Промяната доведе в краткосрочен план до загуби, защото плащането не се осъществява еднократно, а се дължат месечни такси.

През изминалото трето тримесечие приходите са намалели с осем процента до 995 млн. долара. Печалбата се срина до 83 млн. (предишна година: 201 млн.) долара.

За четвъртото тримесечие поради силното търсене Adobe очаква, че този растеж ще бъде надминат. Анализаторите обаче не очакваха подобен спринт от концерна, те смятаха, че границата от 1 млн. абонати ще бъде надмината някъде през четвъртото тримесечие.

За 2013 г. Adobe очаква чиста печалба в размер на 1,4 долара за акция при приходи от около 4,1 млрд. долара. Анализаторите обаче са доста по-смели и се надяват на печалба от 2,35 долара на акция при приходи от продажби в размер на 4,47 млрд. долара.

Освен популярните компютърни програми като Photoshop и Acrobat Reader Adobe предлага и софтуер за проектиране на сайтове (Dreamweaver), за работа с видео (Premiere), или оформление на печатни публикации (Indesign).

Чрез смяната на модела за продажби към абонаментния модел Adobe иска да си осигури стабилен поток от приходи, независимо от текущите колебания, причинени от продуктовите цикли. Преди повече от година компанията стартира абонаментните версии с марката Creative Cloud. В този "облак с данни" софтуерът е винаги на разположение за членовете и достъпен за сваляне. Въпреки че настоящата Creative Suite 6 продължава да се продава, нова версия не е планирана. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:42 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още