Американският софтуерен концерн Microsoft рекламира агресивно с търговска кампания в търсене на нови клиенти за своите таблети Surface. С тази акция обаче американската компания напада съвсем директно своя конкурент Apple. Microsoft обявява на интернет страницата си, че ще плати на всички потребители най-малко 200 долара (150 евро), ако те изпратят в Microsoft своя iPad 2, 3 или 4. Устройството трябва да бъде "леко използвано". Парите обаче няма да се изплащат директно на клиента, а ще се превръщат в депозити в магазина на Microsoft.
Целта - клиентите следва да обменят старите си устройства на Apple срещу такива на Microsoft - Surface RT или Pro. Това е още един опит да се убедят клиентите на таблетите в предимствата на операционната система Windows . Microsoft се опита многократно през последните месеци да увеличи продажбите на собствените си устройства. Така например Microsoft неколкократно направи намаляване на цената, за да привлече нови клиенти .
С умерен успех. В пазарната битка с компании като Apple и Samsung, Microsoft бе в състояние да се закрепи, но таблетите Surface почти не играят никаква роля на пазара. Черешката си поделят Android и IOS устройства - с пазарен дял от над 95%, както показва анализаторски доклад от Strategy Analytics. Докато Apple се представлява на пазара с близо една трета от всички таблети, Microsoft все още се движи под петте процента.
Още през миналата година компанията от Редмънд преживя тежко поражение на този фронт, след като представи своя първи Surface. Устройството беше тежко и твърде скъпо. Същевременно Apple представи третата версия на своя iPad, а редица Android таблети заляха пазара. Surface се продаваше толкова зле, че Microsoft натрупа само заради него загуба в размер на около 900 млн. долара. Още кратки корпоративни новини вижте в материала на Bloomberg.