Светът на лукса продължава да блести. Това се вижда от отчетите на две от основните компании в сектора – Hermes и Tiffany, за второто тримесечие на 2013 година.
През първата половина на годината френската Hermes е постигнала увеличение на печалбата си с 14% на годишна база, докато продажбите са нараснали с 11 на сто. Оперативната печалба пък е над прогнозите на анализаторите – 584,1 млн. евро.
Силни резултати в средата на миналата седмица отчете и Tiffany – за полугодието тя има 7% увеличение на продажбите на годишна база и 10% ръст на печалбата. Нетната печалба за трите месеца пук е 190 млн. долара.
Основен двигател на търсенето в луксозния сегмент и за двете компании се оказва Азия. Силни резултати обаче се отчитат и в САЩ, където ултрабогатите винаги са се славили с разточителните си разходи за луксозни стоки.
Интересна тенденция очертава фактът, че и нетолкова богатите американци започват да увеличават покупките на луксозни продукти.
Анализ на Rennaissance Macro Research показва интересни тенденции в потреблението на луксозни стоки от американските потребители. Той показва, че сегментът на хората с високи доходи вероятно има още потенциал за растеж с оглед на настоящите макроикономически показатели.
Какви са тенденциите при луксозните стоки и как ръстът на борсовите индекси влияе върху потреблението им – вижте в анализа на Bloomberg.