Светът на диамантите събира своите приятели в столицата на Израел. Тази седмица в Израел се провежда Международната седмица на диамантите, като на събитието се очакват поне 500 купувачи от 22 страни по света. Своите предложения пък ще представят над 360 доставчици от Израел и още близо 30 от САЩ.
В света има няколко имена, които са синоним на диаманти - De Beers, Leviev, Graff. Когато обаче става дума за цени, едно име тежи в индустрията – това на Мартин Рапапорт който практически определя цените на диамантите в глобален мащаб.
Пред Bloomberg Рапарорт разказва за състоянието на пазара на диаманти и актуалните предизвикателства пред него.
„Производството на диаманти е много важно, но не е бизнес, от който се печели много днес. Доставчиците на необработени диаманти свиват цените и има много манипулации и всякакви проблеми. Реалният бизнес и реалните пари в бизнеса с диаманти е в дистрибуцията на диаманти“, разказва Рапапорт.
Бизнесът с диаманти е да пренесеш диамантите по каналите за дистрибуция - от мините през производството, а след това реалните пари са когато ги пренасят към потребителя, обяснява Рапапорт.
Според него това, от което се нуждае реално индустрията с диаманти, е търговски център. Израел, който по време на Седмицата на диамантите, събира на едно място всички продавачи и купувачи от цял свят, създава именно този пазар.
Вижте какви са тенденциите на пазара на диаманти и опасността от балон заради политиката на Индия във видеото на Bloomberg!