fallback

Christie's ще привлича повече азиатски клиенти с бизнеса си в Шанхай

Осем от десетте най-скъпи произведения на изкуството за 2012 г. бяха продадени в Китай

13:26 | 16.08.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Една от двете водещи в световен мащаб аукционни къщи - Christie's, започва да развива бизнеса си в Китай. От септември компанията ще се установи трайно в Шанхай, а в края на годината ще проведе и първите си търгове в Индия, предава Bulgaria on Air, като се позовава на Bloomberg. „Не отне много време, за да се случи това. Водехме преговори от известно време, но моментът да отворим в Китай настъпи. Получихме голяма подкрепа от властите в страната. Там имаме голям ръст на броя на клиентите и затова смятаме, че моментът е много подходящ“, каза председателят на борда на директорите на Christie's Джонатан Стоун. За последните пет години клиентите на аукционната къща се удвоиха, а само за миналата година осем от десетте най-скъпи произведения на изкуството бяха продадени в Китай. „Парите от азиатското изкуство през първото полугодие са се увеличили с една трета. Азиатските купувачи правят една четвърт от регистрираните при нас глобални продажби. Имаме офиси в Шанхай и Пекин от 20 години, сега обаче можем да работим и да навлезем на пазара така, както работим в Лондон, Хонг Конг или Ню Йорк“, коментира Стоун. „В Шанхай не само провеждаме търгове, но можем да предложим всички услуги, които компанията предоставя по света - онлайн продажби, изложби, частни продажби, арт форуми. Забелязахме, че когато правим търг, не само в дадена локация, но и глобално, участието на хората от съответния регион или град се увеличават. Това очакваме да стане и в Китай. Смятаме да организираме големи събития и да се установим трайно в Шанхай от септември“, каза той. „През декември ще направим за първи път търг и в Индия. Това е още едно вълнуващо събитие. През декември ще направим търг на съвременно и модерно индийско изкуство в Мумбай. Както Китай, така и Индия също представя големи възможности за нас, въпреки че мащабите не са като китайските“, посочи Стоун. По думите му вкусът на азиатските клиенти се развива и разнообразява с времето. „Китайските купувачи започват с азиатско изкуство, започват с китайска живопис или произведения на изкуството. След това обаче започват да се чувстват по-уверени, а след като опознаят добре по-голяма част от световния свят на изкуството, се насочват към други региони, като западноевропейско изобразително изкуство, приложни изкуства, бижута, луксозни стоки. Следващата стъпка обикновено е към бижутата, часовниците и виното. После обаче хората се насочват към следвоенно и съвременно изкуство. Китайските клиенти купуват и стари майстори от Европа. Това е много интересна възможност и показва, че пазарът на произведения на изкуството е глобален“, поясни още Стоун. Вижте повече във видеоматериала!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:47 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още