С Коби Брайънт като рекламно лице и присъствие в хитови филмови продукции, китайската компания Lenovo се прицелва в младите клиенти, които искат да изглеждат "готино". Осем години след като промени компютърния свят с покупката на губещото поделение на IBM ThinkPad, Lenovo се опитва да обнови имиджа си, отбелязва Стивън Енгъл от Bloomberg Television.
Пред медията президентът на китайското подразделение на ThinkPad Чън Сюдун коментира, че в миналото фокусът е бил върху настолните и преносими компютри.
„Днес обаче навлизаме в нова ера, в която се продават огромни количества смартфони и таблети“, посочва Сюдун.
Анализатори забелязват прилика в стратегиите на Lenovo и Apple в опита да направят марка, по-разпознаваема сред потребителите. В момента Lenovo разчита на 40 000 магазина в азиатската страна, които притежава, заедно със своите партньори. Те са основно в китайските компютърни молове. Планът е да се увеличи присъствието в големите търговски комплекси, по примера на Apple, отбелязва Стивън Енгъл от Bloomberg Television. И Чън Сюдун потвърждава: "Идеята на практика е подобна. Трябва ви място, където хората да могат на пробват продуктите на спокойствие". Докато Apple и Samsung доминират на глобалния пазар за смартфони, Lenovo всъщност е номер две в този сегмент на китайския пазар.Чън твърди, че целта им е да изпреварят Samsung в следващите една до две години. За целта те разчитат на смартфоните от високия клас, като К-900 с операционна система Android.
Според анализаторите китайските потребители виждат в Lenovo една родна технологична компания.
„Но техните продукти все още не са толкова привлекателни, колкото тези на Apple. А марката им все още не е на нивото и на Samsung. Китайците считат, че чуждите технологични гиганти предлагат по-добро обслужване. В този смисъл китайските компании ще трябва да поработят още доста в тази посока,“ коментира анализаторът Уан Джун.