Panasonic Holdings Corp., някога най-големият производител на плазмени телевизори в света, започва отново да продава телевизори в САЩ, съобщава Bloomberg.
Три модела с плосък екран, включващи OLED и LED дисплеи, разработени и проектирани в Япония, вече се предлагат вече чрез Amazon.com Inc. и Costco Wholesale Corp. След сключване на партньорство между японския производител и Amazon по-рано тази година, всички телевизори на компанията ще имат вградена функция Fire TV, което позволява видео по заявка и онлайн игри.
Известен със своята потребителска електроника и като важен доставчик на батерии за електрически превозни средства, Panasonic прекрати производството на плазмени телевизори през 2013 г. поради неефективност на разходите и намаляващо търсене. Възходът на интелигентните домове и разширяването на операциите на Panasonic позволиха на компанията да стартира новата инициатива, изтъква вицепрезидентът на групата Ясунари Анан.
„Моята мисия беше да намеря начин да се върнем“, посочва той. Продажбите в САЩ представляват 24% от приходите на Panasonic в размер на 8,5 трлн. йени (59,7 млрд. долара) за фискалната година, която приключи в края на март.
Panasonic, чиито продукти се простират от потребителска електроника през роботи за доставки до различни системи и камери, запази през август годишната си прогноза за 430 млрд. йени печалба.