IPhone на Apple е възстановил продажбите си в Китай през последния месец. Те са скочили с 52%, на фона на множеството отстъпки от търговски партньори, пише Bloomberg.
Най-новите данни, идващи от Китайската академия за информационни и комуникационни технологии, показват ръст на продажбите на смартфони в страната, от които 3,5 млн. бройки са от чуждестранни марки, сочат изчисления на Bloomberg. IPhone обхваща огромна част от тези устройства, а възстановяването се случва, след като брандът записа растеж през март, предшестван от резки спадове през първите два месеца на годината.
Apple и китайските ѝ дистрибутори понижават цените от началото на 2024 г., а тези сделки продължават в сезона на разпродажбите, който съпътства фестивала за пазаруване в страната, отбелязван на 18 юни. Apple записа двуцифрен спад на продажбите на най-новото си поколение телефони, тъй като загуби дял на пазара на премиум устройства от Huawei Technologies.
„Ръстът отразява две неща: Apple се подготвяше за фестивала за онлайн пазаруване 618, което можем да видим от скорошните ѝ намаления“, твърди Уил Уон, анализатор в IDC. „Устойчивите потребители на продукти от висок клас показаха признаци на покупки на по-добри мобилни устройства, които да използват за по-дълго време, което от своя страна ще доведе до по-дълги цикли на подмяна“.
Април традиционно е месец с нисък обем на продажбите на производителя на iPhone и затова малки промени в покупките могат да доведат до големи колебания. По-рано този месец анкета на Bloomberg Intelligence сред потребители в Китай показа, че iPhone се завръща като най-предпочитаното мобилно устройство и нараства интересът към избора на нови модели.
„Свиващият се пазарен дял на iPhone в Китай може скоро да се стабилизира, тъй като последното ни проучване показва завръщането на Apple като любим бранд смартфони на китайските потребители, след като беше изместена от Huawei”, пишат анализаторите Стивън Цън и Шон Чън.
„Вярваме, че тенденцията за промяна в интереса на потребителите може да се дължи на насочването към премиум устройства в Китай“, пишат те. „Повече от половината респонденти казват, че са готови да похарчат повече от 4000 юана (550 долара) за следващия си телефон, спрямо само 33%, които в момента използват премиум телефони“.