Първият голям нов продукт на Apple от девет години насам ще се появи на 2 февруари, поставяйки началото на това, което компанията се надява да бъде нова епоха след iPhone, пише Bloomberg.
Очилата със смесена реалност Apple Vision Pro, които струват 3499 долара, ще бъдат пуснати в продажба в САЩ във втория ден от февруари, сочи изявление на компанията. Те ще бъдат налични за предварителна поръчка на уебсайта на компанията, обяви Apple точно преди началото на технологичната конференция CES в Лас Вегас.
Устройството съчетава виртуална и добавена реалност – опит, който Apple нарича пространствено изчисление. Очилата са проектирани за по-потапящо изживяване при ползването на FaceTime, гейминг, за видео и приложения за продуктивност. Vision Pro бяха обявени през юни и представляват първата нова хардуерна категория на Apple, откакто компанията започна да предлага умни часовници през 2015 г.
„Apple Vision Pro е най-модерната потребителска електроника, създавана някога. Техният революционен и магически потребителски интерфейс ще предефинира начина, по който се свързваме, създаваме и изследваме“, коментира главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук.
Новият продукт поставя Apple в конкуренция с Meta Platforms и други производители на очила с добавена и виртуална реалност. Устройството е много по-скъпо от конкурентните модели, но включва висок клас функции като двойни 4K дисплеи и процесори от класа на тези в Mac.
Потребителите ще могат да купуват продукта от собствените магазини на Apple, тъй като е нужно прецизно монтиране и подготвяне на очилата, за да работят добре. Компанията също така заяви, че ще таксува между 99 и 150 долара за поставянето на лещи за хората, които имат проблеми със зрението.
Тази седмица Apple приема стотици служители от магазините си в своята централа, за да ги обучи как да използват и продават Vision Pro.