Най-големият производител на персонални компютри в света - китайската Lenovo Group, обяви в четвъртък 24% спад на приходите за тримесечието април-юни, съобщи Ройтерс. Понижението е по-рязко от очакванията и е в резултат на продължителното свиване на търсенето на персонални компютри в световен мащаб.
Това е четвъртият пореден тримесечен спад на продажбите, а Lenovo отчете 14% понижение на печалбата и за годината, приключила в края на март. Това е първото годишно намаление от 2019 г. насам.
Приходите за тримесечието април-юни са спаднали до 12,9 млрд. долара, което е под средната оценка за 13,84 млрд. долара на седем анализатори, изготвена от Refinitiv.
Пандемията от Covid-19 даде огромен тласък на продажбите на електроника, тъй като и потребителите, и компаниите се запасиха с оборудване или модернизираха вече наличното си, за да се адаптират към преминаването към дистанционна работа. Въпреки това приходите започнаха да се свиват през миналата година, тъй като търсенето започна да спада под влиянието на растящите лихвени проценти и растящата инфлация.
Темпът на възстановяване остава слаб и много търговци на дребно все още имат твърде големи запаси от непродадени продукти, което кара производителите на персонални компютри и техните доставчици, включително производителите на чипове, да коригират обема на производството и цените.
"Бизнесът с персонални компютри на групата се стабилизира и е добре позициониран за възстановяване на годишна база по-късно през 2023 г.", се казва в изявление на Lenovo.
Доставките на персонални компютри са намалели с 12% през второто тримесечие на 2023 г., според данни на компанията за пазарни проучвания Canalys, което е значително подобрение спрямо спада от над 30%, наблюдаван през предходните две тримесечия.
За да подобри маржовете си на печалба, Lenovo разширява некомпютърния си бизнес, като например сървъри и услуги в областта на информационните технологии, но бизнесът с устройства, който включва персоналните компютри, смартфони и таблети, все още формира почти четири пети от приходите на групата.
Нетната печалба се срива с 66% до 177 млн. долара в сравнение с прогнозата на анализаторите за 212,49 млн. долара.
Акциите на компанията поевтиняха с 0,9% след публикуването на резултатите.