Липсата на сгъващ се смартфон в портфолиото на Apple създава възможност за конкурентите да изпреварят производителя на iPhone, твърди главният изпълнителен директор на Honor Device, цитиран от Bloomberg.
В сряда базираната в Шънджън фирма представи най-новото си сгъваемо устройство – Magic V2, който е с дебелина под 10 мм. Телефонът има обикновен стъклен дисплей от външната страна, сравним с този на iPhone 14 Pro, както и 7,92-инчов огъващ се OLED екран отвътре.
Началната цена на Magic V2 е 8999 юана (1245,4 долара) в Китай – същата като на iPhone 14 Pro Max.
„Продуктът има само един целеви конкурент – най-добрите водещи телефони на Apple”, коментира главният изпълнителен директор на Honor Джордж Джао в интервю след премиерата. „Колкото и да е силна Apple, тя не може да изпълни всички изисквания на потребителите“.
Honor е бранд, който се отдели от Huawei Technologies в края на 2020 г., след като американските санкции спряха достъпа на Huawei до модерни чипове. Като независим играч Honor не подлежи на същите ограничения, а Magic V2 ползва най-новия чипсет Snapdragon 5G на Qualcomm.
Големите глобални марки телефони с Android – от Samsung Electronics до Xiaomi - представиха различни сгъваеми модели. Apple остана единственият топ доставчик без подобно предложение.
Смартфоните с огъващи се екрани представляват само малка част от глобалните продажби на телефони за миналата година. Техните по-големи екрани са това, което помага на производителите да искат по-високи цени и да увеличат маржовете си. Над 21 млн. огъващи се смартфона ще бъдат продадени тази година, а категорията е на път да нарасне повече от два пъти до 2027 г., прогнозират от компанията за пазарни проучвания IDC.
„Подобно на възхода на електрическите автомобили, сгъваемите устройства създадоха нова арена за битка в индустрията за смартфони“, коментира Джао. Китайските потребители на смартфони отдавна дават приоритет на по-добрите спецификации и по-големите дисплеи, когато вземат решение за покупка. IPhone на Apple е едно от най-добре продаваните устройства в страната, макар че пазарът е достатъчно конкурентен, за да може лидерът в продажбите да се сменя редовно.
Honor беше единственият голям бранд, който увеличи продажбите си в засегнатия от Covid Китай миналата година, противопоставяйки се на двуцифрения спад, който доведе до дъно, невиждано от десетилетие на пазара. Производителите на смартфони са изправени пред още по-ожесточена битка през 2023 г., тъй като охлаждащата се икономика потиска търсенето.
Компанията обмисля да започне продажбата на Magic V2 на чуждестранни пазари, освен в Китай, а Европа ще бъде ключова част от експанзията ѝ тази година, твърди Джао.