Тайванската Foxconn, която е най-големият поддоставчик на електроника в света, заяви, че приходите ѝ са спаднали с 11,77% на годишна база през април заради слабостта на пазара на потребителска електроника. Компанията очаква бизнесът да продължи да се свива и през настоящото тримесечие, предава Ройтерс.
Foxconn обяви, че приходите ѝ са достигнали 429,2 млрд. нови тайвански долара (14 млрд. щатски долара) през миналия месец, което е в съответствие със собствените ѝ очаквания.
Приходите от умна потребителска електроника, която включва смартфоните – основният двигател на бизнеса на гиганта, са се свили през април с навлизането в „традиционно слабия сезон“, посочи компанията в изявление, без да разкрива повече подробности.
Очаква се през второто тримесечие бизнесът да продължи да спада заради високата база за сравнение през миналата година и „сезонно по-слабия период“, предвид прехода от стари към нови продукти, допълва Foxconn.
Първата половина на годината традиционно е по-слаба за тайванските технологични производители, след като основните доставчици на електроника, включително Apple, пускат нови продукти към края на годината.
Резултатите на Apple за тримесечието до 1 април надминаха очакванията, благодарение на по-добрите от прогнозираното продажби на iPhone и успехите в Индия и няколко други по-нови за компанията пазари.
Foxconn ще отчете финансовите си резултати за първото тримесечие на 11 май, когато ще даде информация и за прогнозата си за цялата година.
През март компанията каза, че очаква годишните ѝ приходи да останат без изменение спрямо предходната година, след като слабото търсене на потребителска електроника бъде компенсирано от растежа на мрежовите и облачните продукти.
Цената на акциите на Foxconn нарасна с 5,1% от началото на годината, но изостава от движението на цялостния тайвански пазар, който записа 10,5% ръст за същия период.