fallback

Sony поставя под въпрос инерцията на PlayStation с предпазлива прогноза

През тримесечието нямаше големи нови заглавия от вътрешните студиа за игри на Sony

14:51 | 28.04.23 г.

Sony Group даде консервативна прогноза за печалбата си за настоящата фискална година, сигнализирайки предпазливост относно въздействието на световния спад на потребителските разходи за развлечения, пише Bloomberg.

Базираната в Токио компания заяви, че очаква оперативна печалба от 1,17 трлн. йени (8,7 млрд. долара) за годината до края на март 2024 г. Това е под средната прогноза на анализаторите за 1,27 трлн. йени. До голяма степен това се дължи на подразделението за PlayStation, където прогнозата на Sony се оказа под консенсусната, а компанията заяви, че очаква по-малко продажби на игри на PlayStation Studios през тази фискална година.

Приходите от продажби от конзолата PlayStation 5 са достигнали 6,3 млн. долара през тримесечието до края на март, над три пъти повече спрямо ограничените продажби през същия период на миналата година и показва, че Sony най-накрая е в състояние да разпространява хардуера си в мащаб. Но продажбите на игри са се свили до 68 млн. бройки от 70,5 млн. през същия период на предходната година. Компанията отчете оперативна печалба от 128,5 млрд. йени.

Забавеното навлизане на конзолата, която дебютира в края на 2020 г., показва признаци, че Sony среща трудности в монетизирането на хардуера чрез по-успешен софтуер и продажби на абонаменти.

„Продажбите на хардуер се увеличават в съответствие с плана на Sony, но инерцията при софтуера, печелившата част от гейминг бизнеса, остава слаба. Това показва, че потребителите на PlayStation не купуват нови игри“, коментира Хидеки Ясуда, анализатор в Toyo Securities.

Месечно активните потребители в мрежата на PlayStation са намалели до 108 млн. от 112 млн. през последното тримесечие на миналата година, а абонатите на PlayStation Plus са се увеличили съвсем слабо до 47,4 млн.

През тъкмо приключилия отчетен период нямаше големи нови заглавия от вътрешните студиа за игри на Sony. Подразделението на PlayStation не получи особен тласък и от наскоро пуснатите очила за виртуална реалност PlayStation VR2.

Музикалният стрийминг обаче е лъч светлина за Sony. Нарастващото потребление на стрийминг услуги като Spotify на мобилни устройства, помогна на резултатите на компанията, защото тя контролира правата за музиката на редица популярни изпълнители.

Подразделението за графични сензори е в по-кротък период, след като големи клиенти като Apple обичайно купуват големи количества полупроводници около премиерите на флагманите си. Въпреки това звеното се е представило по-добре от същия период година по-рано.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:51 | 28.04.23 г.
fallback
Още от Хардуер виж още