Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук обясни в интервю за GQ защо хората биха искали очила със смесена реалност, каквито неговата компания се очаква да представи в следващите месеци.
Apple, която по принцип е особено потайна за проектите си, не говори по темата, а Кук не е потвърдил, нито отрекъл слуховете за съществуването на очилата. Но все пак споделя мнението си относно може би най-големия въпрос в случая – защо някой би си ги купил, пише CNBC.
Накратко: изкуство, комуникация, приложения за творене и корпоративна среда, коментира Кук пред GQ.
„Идеята, че можете да наслагвате физическия свят с неща от дигиталния свят, може значително да подобри комуникацията между хората, връзката между хората“, посочва Кук пред изданието.
Концепцията за използването на виртуалната реалност като инструмент, особено за комуникация, не е нова. Когато главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг сподели визията си за метавселената през 2021 г., едно от първите неща, които каза по това време, е, че това би помогнало за развиване на начина, по който хората общуват. Meta среща проблеми с постигането на успех със своя бизнес с виртуална реалност, наречен Reality Labs.
Но предизвикателствата на Meta изглежда не са попарили ентусиазма на Кук. GQ пък му напомня коментари, които е направил през 2015 г., когато открито е критикувал опит на Google за игри във виртуална реалност. Днес Кук признава, че е променил мнението си, посочвайки: „когато ви бъде представено нещо ново, което показва, че сте сгрешили, признайте го и продължете напред, вместо да настоявате, че сте прав“.
Според него творчески настроените потребители, които отдавна стоят в основата на бизнес модела на Apple, са тези, които могат да спечелят най-много от продуктите с виртуална реалност. Главният изпълнителен директор твърди, че технологията за добавена реалност може да проектира произведение на изкуството върху стъклен панел, което да е полезно за творчески или образователни цели.
„Става думата за идеята за тази среда, която може да е дори по-добра от реалния свят – да наслагваме виртуалния свят върху него може да доведе до един по-добър свят“, коментира той пред GQ.
Анализаторът Мин-Чи Куо, който следи Apple, твърди, че компанията се бори с икономическите предизвикателства и е загрижена за това как ще бъдат приети очилата. От друга страна, Bloomberg писа, че компанията очаква да продаде около 1 млн. бройки от новото си устройство през първата му година.