Apple спечели най-големия си тримесечен пазарен дял в Китай, преодолявайки проблемите, свързани с Covid-19 и забавянето на световната икономика, пише Bloomberg.
Базираната в Купертино, щата Калифорния, компания обхвана близо 24% от продажбите на смартфони в Китай през последните три месеца на 2022 г. според данни на Counterpoint Research. Apple надмина всички производители през тримесечието, превръщайки се във втория по големина играч в страната на годишна база за първи път. Производителят на iPhone преживя спад на продажбите спрямо предходната година, но той беше по-малък от понижението на местни конкуренти като vivo, Oppo и Xiaomi.
Световният пазар на смартфони беше засегнат от забавянето на икономиката, свързани с ускоряването на инфлацията и увеличаването на лихвените проценти. Потребителските разходи се свиха, а китайският пазар записа двуцифрен спад. Данни на IDC, публикувани по-рано тази седмица, показаха, че всички големи брандове правят голяма крачка назад. Търговците на дребно разпродават натрупания инвентар, вместо да залагат на нови поръчки.
Apple отчете по-слабо търсене на най-новото си поколение iPhone, отколкото прогнозираше по-рано. Нейните модели iPhone Pro продължават да са много търсени, но доставките им се оказаха възпрепятствани от блокадите, наложени заради коронавируса, както и от протести на работниците в завода в Джънджоу в Китай. Компанията ще обяви финансовите си резултати на 2 февруари.