Японският концерн за потребителска електроника Sony Group Corp. планира да произведе 2 млн. броя от очилата си PlayStation VR2 до март следващата година, съобщи Bloomberg, позовавайки се на запознати лица. По този начин японската компания си поставя амбициозна програма, която се противопоставя на световната икономическа криза.
Масовото производство на очилата за виртуална реалност започна през септември и все още не се е сблъскало с ограничения във веригата за доставки, казват източниците, които са помолили да не бъдат идентифицирани, тъй като обсъждат лична информация. Цифрата на производството може да бъде коригирана в зависимост от динамиката на продажбите на устройството след пускането му на пазара в началото на следващата година.
Акциите на Sony поскъпнаха с 2,4% в Токио в понеделник, като това беше най-големият им ръст в рамките на един ден от шест седмици насам.
Очилата за виртуална реалност остават до голяма степен недоказана категория няколко години след по-широкото предлагане на предложения от компании като HTC Corp. и Oculus, сега част от Meta Platforms Inc. Пътната карта на Sony за PSVR2 очаква много по-голяма популярност от предходните очила PlayStation VR за PlayStation 4, които се разпродадоха за осем месеца и достигнаха един милион продажби. По данни на IDC през първото тримесечие на предлагането на Meta Quest 2, най-популярната джаджа за виртуална реалност днес, са доставени 2,8 милиона броя.
Sony все още не е посочила официална цена или дата на пускане на PSVR2. Нейният настоящ план да започне да продава устройството в началото на 2023 г. ще съвпадне с очакваното облекчаване на затрудненията по веригата за доставки, които възпрепятстваха наличността на конзолата PlayStation 5 след пускането ѝ на пазара в края на 2020 г., казват източниците. Това ще осигури на компанията достатъчно запаси както от очила, така и от конзоли за голям маркетингов натиск. Потребителите ще се нуждаят от конзола PS5, за да използват VR джаджата.
Говорител на Sony Interactive Entertainment отказва да коментира темата.
Разработчиците на игри остават скептично настроени към сегмента на виртуалната реалност поради относителната липса на пазарно проникване, особено на родната на Sony земя в Япония. IDC оценява, че играта Quest 2 е била доставена в 17 млн. бройки до момента и е възхвалявана като пик за сектора, но тя бледнее в сравнение с други продукти в сферата на конзолните, мобилните и компютърните игри.
Икономическото забавяне и увеличените разходи за материали след нахлуването на Русия в Украйна също засегнаха сектора на виртуалната реалност. Meta повиши цената на Quest 2 през август в отговор на нарастващите производствени разходи.
„Нарастващите разходи за живот карат много потребители да се притесняват да харчат за неща, които не са от първа необходимост", каза вицепрезидентът на IDC по данни и анализи Франсиско Херонимо. „Ако икономическата криза се задълбочи, може да се наложи Sony да намали производството“.
Доставчиците и партньорите на Sony не са сигурни колко дълго японската компания ще поддържа високоскоростния си производствен график след пускането на пазара.
Sony планира да стимулира пускането на PSVR2 на пазара с нови заглавия, предназначени за виртуалната реалност, от популярни вътрешни франчайзи, като Horizon, и заяви, че има повече от 20 заглавия в разработка за устройството от вътрешни и външни разработчици на игри.