A1 България очаква 20% ръст на годишна база на продажбите на iPhone в страната. Това разкри Александър Колев, мениджър Продуктово портфолио и аксесоари в А1 България, в рамките на събитие за старта на продажбите на новата серия iPhone 14 на Apple у нас.
„В първите месеци след старта на продажбите се търсят повече Pro моделите“, коментира Колев. По думите му това се дължи на факта, че първите покупки са от т.нар. early adopters – ранни потребители на конкретни продукти и технологии. След шестия месец от А1 наблюдават насочване предимно към базовия модел, чиито продажби след това вземат превес.
Според Александър Колев по-класическите тъмни цветове на iPhone остават по-търсени от българските потребители, въпреки че има любители и на по-интересните цветови решения на марката.
Най-търсеният модел в България от предходната серия е iPhone 13, на който се падат 40% от продажбите на смартфоните на Apple у нас през търговската мрежа на А1. На второ място по популярност се нарежда iPhone 13 Pro с 31% дял, последван от iPhone 13 Pro Max с 18%. Малката версия – iPhone 13 mini, е записала най-слаби продажби, едва 11%. По думите на Александър Колев по-малкият интерес към mini версията се наблюдава и в глобален мащаб и неслучайно Apple се отказа от производството на малкия си смартфон.
От днес в продажба в мрежата на А1 са новите iPhone 14, iPhone 14 Pro и iPhone 14 Pro Max, които ще се предлагат във всички конфигурации и цветове. Моделът iPhone 14 Plus пък ще се предлага от 7 октомври.
Междувременно A1 България работи по интеграцията на Apple Watch с мрежата на оператора. „От техническа гледна точка това отнема доста време и изисква големи инвестиции от нас. Надяваме се скоро да имаме новини в тази посока“, коментира Колев.
Apple попада в топ 3 на производителите на смартфони по пазарен дял у нас, разкри представителят на А1 България, допълвайки, че се наблюдава тенденция за увеличаване на този дял. Това се случва, въпреки че глобалният пазар на смартфони се свива, а същата тенденция се наблюдава и в България, допълни той.
Световният пазар на смартфони се сви с 9% на годишна база през тримесечието до края на юни до близо 290 млн. продадени бройки, сочат данни на Canalys, Counterpoint и IDC. Това е най-ниският резултат от две години, а причините за него са ускоряващата се инфлация и опасенията от рецесия, които карат потребителите да бъдат все по-предпазливи в разходите си.