fallback

Пазарът на смартфони потъва заради отслабване на търсенето

Потребителите са по-предпазливи заради инфлацията и се опасяват от рецесия

16:09 | 29.07.22 г.

Световните продажби на смартфони са спаднали до най-ниския тримесечен брой от две години, след като потребителското доверие беше засегнато от инфлацията и опасенията от рецесия, пише Bloomberg.

През тримесечието до юни е регистриран 9-процентен спад до близо 290 млн. продадени смартфона по данни на Canalys, Counterpoint и IDC.

Китайските доставчици водят по понижения. Пазарният лидер Samsung е запазил първото си място с 62 млн. бройки, а Apple е останала втора, следвана от Xiaomi, Oppo и vivo. Всяка от компаниите в китайското трио е записала двуцифрен спад на продадените бройки, като при Xiaomi той е с 25%, сочат още данните.

Продължителните блокади заради Covid-19 в Шанхай и Пекин са засегнали продажбите в Китай, а като цяло пазарът е изправен пред предизвикателство, свързано с пренасищането с евтини устройства и с не толкова склонните да купуват потребители, посочват анализатори.

„Недостигът във веригата на доставките вече не е най-належащият проблем, тъй като поръчките на компоненти се свиват бързо, а доставчиците започнаха да се притесняват от свръхпредлагането“, коментира анализаторът на Canalys Тоби Джу.

„Геополитическите проблеми, спадът в потребителското доверие и високата инфлация ще продължат да натежават върху бъдещото пазарно представяне въпреки предстоящите нови премиери и празнични продажби през втората половина на 2022 г.“

Samsung понижи прогнозата си за пазара на мобилни устройства за второто полугодие, като очаква да няма изменение или съвсем лек ръст, обяви южнокорейската компания при обявяването на финансовия си отчет в четвъртък.

Опасенията от по-слабото търсене бяха повторени и от Apple, който след данните за последното тримесечие сподели, че макроикономическите предизвикателства, спирането на продажбите в Русия и прекъсванията в Китай са отговорни за по-слабото представяне на Apple Watch и Mac през тримесечието.

На китайския пазар продажбите на смартфони са спаднали с близо 15% през последното тримесечие по данни на IDC. Единствената марка, която е успяла да плува срещу течението, е Honor. Тя почти е удвоила продажбите си в Китай до 13,1 млн. бройки, благодарение на новите си устройства. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:41 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още