Google ще тества прототипи на очила за добавена реалност с публични настройки, обяви компанията в публикация в блога си, цитирана от CNBC.
Някои от прототипите ще изглеждат като нормални очила и ще бъдат оборудвани с микрофони и камери, както и с прозрачни дисплеи.
Новите очила все още не са предлагани като продукт и не са достъпни за потребителите, но Google иска да тества приложения като превод в реално време или показване на указания на стъклата на очила, особено на места като натоварени кръстовища.
Тестовете са значителен напредък в развитието на Google в областта на добавената реалност – технология, която мнозина в Силициевата долина вярват, че ще донесе значителна промяна, подобно на телефоните и компютрите в миналото. Добавената реалност наслагва компютърно генерирани изображения върху това, което потребителите виждат наоколо, за разлика от виртуалната реалност, която напълно потапя зрителя в дигитален свят – метавселена.
Обявявайки плановете си за публични тестове, Google също така се опитва да изпревари опасенията за поверителността, които доведоха до провала на Google Glass – едно от първите очила с добавена реалност на пазара, което се появи преди близо десетилетие.
Google Glass имаха камера, а критиците на устройството се опасяваха от записването на хора без тяхно позволение. Носещите очилата получиха унизителен прякор, а през 2014 г. жена, носеща устройството, заяви, че е била атакувана в бар Сан Франциско. В крайна сметка Google промени предназначението на чилата, фокусирайки се върху бизнес клиентите, вместо върху крайните потребители.
„Рано е да искаме да направим нещата правилно, така че действаме бавно, със силен фокус върху гарантирането на поверителността на тестващите и хората около тях“, пише продуктовият мениджър на Google Джъстин Пейн в публикацията в блога.
„Тези изследователски прототипи изглеждат като нормални очила, разполагат с дисплей в лещата и имат аудио и визуални сензори като микрофон и камера“, посочва Google в страницата за поддръжка, свързана с тестването.
Google представи очилата си с добавена реалност по време на конференцията си за разработчици през май, като фокусът беше върху превода в реално време, така че потребителят да вижда чуждия език преведен под формата на текст. Служител на Google нарече очилата „субтитрите на света“ по време на презентацията.
Google ожесточено се конкурира с други технологични гиганти като Apple, Meta и Microsoft в изграждането на първото поколение такива очила. И четирите компании инвестираха милиарди в софтуер и хардуер за добавена реалност, надявайки се, че ще направят пробив.