fallback

Apple ще произведе по-малко iPhone-и от пазарните прогнози

Най-високата инфлация от десетилетия насам, войната в Украйна и сътресенията във веригата за доставки остават сериозни предизвикателства за бранша

11:31 | 26.05.22 г.
Автор - снимка
Създател

Американският технологичен концерн Apple Inc. планира да запази производството на iPhone на приблизително същото ниво през 2022 г. като през миналата година - консервативна позиция, тъй като годината става все по-предизвикателна за смартфон индустрията.

Компанията иска от доставчиците да сглобят около 220 млн. iPhone, приблизително колкото миналата година, твърди Bloomberg, като се позовава на източници, запознати с прогнозите ѝ, които са помолили да не бъдат назовавани, тъй като данните не са публични. Пазарните прогнози се колебаят около нивото от 240 млн. бройки, което се дължи на очакваното голямо обновяване на iPhone през есента. Но смартфон индустрията започна трудно годината и прогнозите за производството са масово намалени.

Най-високата инфлация от десетилетия насам, войната в Украйна и сътресенията във веригата за доставки - всички те заплашват да натежат на продажбите през 2022 г. Strategy Analytics прогнозира, че общите доставки на смартфони ще се свият с до 2% през 2022 г., а TrendForce на два пъти през последните седмици понижи прогнозата си за целогодишното производство. По-рано през периода анализаторите на IDC и Bloomberg Intelligence прогнозираха производството на около 240 млн. броя iPhone за тази година.

Базираната в Купертино, Калифорния, компания отказа да коментира прогнозата, която може да се промени в зависимост от развитието на икономиката и ограниченията в доставките през следващите месеци. Apple не разкрива производствените си цели и през 2019 г. спря да разкрива колко iPhone-а продава.

Компанията вече предупреди, че проблемите с доставките ще се отразят на продажбите с 4 до 8 млрд. долара през настоящото тримесечие, главно защото блокадите заради Covid-19 разклащат производствените линии в Китай. А цялата технологична индустрия се готви за забавяне на потребителските разходи, тъй като нарастващите цени на горивата и материалите повишават разходите за стоки от първа необходимост.

Общият пазар на смартфони започна трудно годината, като доставките спаднаха с 11% през първото тримесечие, което е най-високият спад от началото на пандемията преди две години. Xiaomi Corp. - третият по големина производител на смартфони в света след Apple и Samsung Electronics Co. - отбеляза първия в историята си спад на тримесечните си приходи този месец.

Според източници Apple залага на устойчиво търсене на своите устройства поради сравнително по-заможната си клиентска база и силата на своята екосистема от софтуер и услуги, която подхранва продажбите на хардуер. Те добавят, че сега когато сериозният конкурент Huawei Technologies Co. е отстранен от пазарите, конкуренцията е по-малка. Приходите на Huawei, някогашен производител на телефони № 1 по доставки, намаляват вече шест поредни тримесечия.

Освен това Apple се надява да привлече потребителите с нов iPhone, който ще бъде по-разчупен от миналогодишния модел. Очаква се предстоящите телефони iPhone 14, които трябва да се появят през есента, да предложат нови размери на екрана и по-нови функции, като например сателитно базирани текстови съобщения. Счита се, че iPhone 13, пуснат на пазара през септември миналата година, предлага незначителна актуализация.

Компанията също така наскоро пусна актуализирана версия на своя iPhone SE от по-нисък клас, която включва 5G, подхранвайки цикъла на обновяване за по-бюджетно ориентираните потребители.

Въпреки че китайските блокирания са напът да се отразят сериозно на Apple през това тримесечие, компанията очаква да се справи с тези сътресения, казва един от източниците. Foxconn Technology Group, основният производител на iPhone, е успял да запази повечето си фабрики в работен режим. Сред тях са най-големите ѝ групи фабрики в централния китайски град Джънджоу.

Търсенето на смартфони обикновено намалява през второто тримесечие, което може да означава, че въздействието на блокадите няма да е толкова силно. Доставчиците ще се опитат да компенсират недостига в производството по-късно през годината - когато наемат повече работници за празничния сезон с най-голямо търсене - докато Китай напълно отвори и възстанови транспортните линии.

„Тази година ще бъде приказка с две половини", заяви старши директорът на Strategy Analytics Линда Суи в бележка от миналия месец. „Геополитическите проблеми, недостигът на компоненти, инфлацията, нестабилността на валутните курсове и смущенията в работата заради Covid ще продължат да тежат на пазара на смартфони през първата половина на 2022 г., преди ситуацията да се облекчи през втората половина“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:58 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още