fallback

Приходите на Huawei намаляват с 14% през първото тримесечие

Новите области, на които компанията залага, тепърва ще помагат на бизнеса ѝ да се възстанови от санкциите на САЩ

13:13 | 28.04.22 г.

Китайската компания Huawei Technologies обяви, че приходите ѝ за първото тримесечие са се свили с 13,9% спрямо година по-рано, а новите области, на които залага, тепърва трябва да помогнат на бизнеса да се справи със спада, предизвикан от наложените от САЩ санкции, предава Ройтерс.

Гигантът в производството на телекомуникационно оборудване отчете 131 млрд. юана (19,9 млрд. долара) приходи за първото тримесечие, спрямо 152,2 млрд. юана година по-рано, когато вече регистрираше щетите върху някога доминиращия му бизнес със смартфони.

Резултатите са отговорили на очакванията, твърди ротационният председател на Huawei Кен Ху.

„Нашият потребителски бизнес беше силно засегнат, а бизнесът с нашата ICT инфраструктура (за информационни и комуникационни технологии) записа стабилен растеж", посочва той.

През 2019 г. Съединените щати поставиха Huawei в черния си търговски списък, с което ѝ забраниха достъпа до ключови технологии с американски произход. Това засегна способността на компанията да разработва собствени чипове и да си набавя компоненти от външни доставчици.

Говорител на Huawei коментира, че компанията е предприела мерки, за да отговори на потребителското търсене на смартфони.

„Сега потребителите спокойно могат да купят смартфони Huawei, включително най-новите ни най-продавани модели“ като флагмана P50 и серията nova, посочва говорител, без да разкрива подробности относно доставките на чипове и компоненти.

Huawei си извоюва 6,2% дял от пазара на смартфони в Китай през първото тримесечие, сочат данни на Counterpoint Research. През същото тримесечие Honor, звено на Huawei, което компанията продаде през декември 2020, записа ръст на пазарния си дял до 16,9%.

Маржът на нетната печалба на Huawei спадна с 6,8 процентни пункта през първото тримесечие спрямо година по-рано до 4,3%. Компанията отдава това на увеличените разходи за развойна дейност и инвестициите в бизнеса, както и на свиването на приходите.

Китайският гигант е похарчил 142,7 млрд. юана, или 22,4% от общите си приходи, за проучвания и развитие, сочи годишният ѝ доклад за 2021 г., публикуван през март. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:32 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още