Бившето звено на Huawei – Honor, отчете най-бързия растеж сред компаниите на китайския пазар на смартфони през първото тримесечие, въпреки че общите продажби на телефони са спаднали с 14% на годишна база. Те достигнаха нива, близки до тези, на които бяхме свидетели през първото тримесечие на 2020 г., когато пандемията започна, предава Ройтерс.
Ползващите Android брандове Vivo и Oppo, които са под шапката на частната BBK Electronics, са се сдобили с най-голям дял от продажбите за първото тримесечие, съответно 19,7% и 18%, сочат данни на Counterpoint Research.
Apple, която беше най-продаваният производител през предходното тримесечие – за първи път от шест години благодарение на пускането на iPhone 13, през първото тримесечие се оказва на трето място. Тя си е извоювала 17,9% дял от пазара.
Honor записва най-големия ръст за първите три месеца на годината, като грабва четвъртото място с 16,9% дял, а продажбите ѝ са нараснали с 15,5% спрямо предходното тримесечие.
Huawei Technologies продаде подразделението Honor през декември 2020 г. Купувач беше консорциум от агенти и дилъри, а целта на продажбата беше марката да бъде спасена от удара на американските санкции срещу бизнеса със смартфони на компанията майка.
Huawei, която някога беше най-добре продаваният китайски бранд, има 6,2% пазарен дял за първото тримесечие.