Китайският производител на смартфони Xiaomi отчете тримесечна печалба, която надмина прогнозите на анализаторите, след като компанията се справи с недостига на компоненти и това подкрепи продажбите ѝ по време на натоварения празничен сезон, пише Bloomberg.
Коригираната нетна печалба е нараснала с 40% до 4,47 млрд. юана (702 млн. долара) за последните три месеца на 2021 г. Анализаторите очакваха средно 4,2 млрд. юана, сочат данни, събрани от Bloomberg. Приходите от продажби са нараснали с 21% до 85,6 млрд. юана, над средната прогноза за 81,5 млрд. юана.
Третият по големина производител на смартфони в света успя да увеличи продажбите си по света с 3,9% през тримесечието до края на декември, подкрепен от модели с подобрени камери и софтуер. Конкуренти – от Apple до Oppo – загубиха позиции, след като световните продажби се понижиха с 3,2% през периода, сочат данни на International Data Corp.
Xiaomi се сблъска с продължителен недостиг на компоненти и колебаещи се цени за производство през втората половина на 2021 г. Руската инвазия в Украйна попречи на бизнеса на компанията в чужбина, въпреки че въздействието може да е „управляемо“, коментират анализаторите на Citigroup Андре Лин и Артър Лай. Продажбите на смартфони на Xiaomi в Русия могат да спаднат с 3 млн. бройки през 2022 г. в резултат на обезценената рубла, проблемите с логистиката и финансовия стрес сред клиентите в страната, посочват те.
В края на декември базираната в Пекин компанията обнови своята продуктова линия от смартфони, включващи най-новите чипове от Qualcomm, сензори за камери от Sony Group и базирана на Android операционна система. Най-скъпият модел беше на цена от около 5000 юана – приблизително колкото iPhone 13 mini. Освен това Xiaomi обмисля да използва Индия като производствен център, за да разшири своя отпечатък.
„Разширяването на линията от премиум смартфони може да подкрепи микса на продажбите и да спечели по-голям дял на пазара на висок клас устройства“, коментира преди обявяването на финансовия отчет Стивън Ценг, анализатор в Bloomberg Intelligence. Отслабването на недостига на компоненти и изграждането на мобилни мрежи от следващо поколение в развиващите се пазари също ще стимулират растежа, допълва той.