Apple е достигнала най-високия в историята си пазарен дял в Китай през четвъртото тримесечие, когато се оказа производителят с най-много продажби там за първи път от шест години, обяви компанията за пазарни проучвания Counterpoint Research, цитирана от Ройтерс.
Постижението съвпада с пускането на iPhone 13 и в момент на стагниращо търсене за смартфони, докато пазарният дял на главния конкурент Huawei Technologies се е свил.
Делът на Apple на пазара на смартфони е достигнал 23% - рекорд за марката. Обемът на продадените от нея бройки е нараснал с 32 на сто на годишна база през тримесечието, а общите продажби на смартфони в Китай са спаднали с 9% според Counterpoint.
Анализаторът на Counterpoint Мънмън Джан цитира по-ниската начална цена в Китай и влиянието на санкциите на Съединените щати срещу Huawei – основният конкурент на Apple във високия сегмент – като фактори.
Последно Apple се е класирала като най-продаван смартфон бранд в края на 2015 г., веднага след като компанията пусна своя iPhone 6, който привлече китайските потребители с по-големите екрани.
През 2021 г. като цяло Apple се нарежда на трето място в Китай с 16% пазарен дял.
Vivo и Oppo, които продават базирани на Android телефони и са собственост на частната BBK Electronics, са първа и втора съответно с 22% и 21% дял.
На годишна база бройките, които Apple е продала, са нараснали с 47%, а тези на Huawei са спаднали с 68 на сто. Общите продажби на смартфони в Китай са спаднали с 2% по данни на Counterpoint.
Удължаването на цикъла за обновяване на смартфоните от страна на потребителите продължава да е дилема за китайските брандове, които се опитват да запазят растежа си у дома, докато потребителите отлагат покупките на нови устройтва.
Глобалният недостиг на чипове и компоненти междувременно засегна цялата индустрия за електроника, повлиявайки на цените и маржовете на всички хардуерни производители.