fallback

Fairphone търси път към устойчивите смартфони

Компанията предлага устройства, които са създадени предимно с рециклирани или отговорно получени материали

08:55 | 05.12.21 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Това, което започна като кампания за информираност през 2010 г., прерасна за малко повече от десетилетие във Fairphone, която през миналата година продаде хиляди телефони, произведени от отговорно получени и рециклирани материали, пише Ройтерс.

Въпреки че около 99% от телефоните, които базираната в Нидерландия фирма произвежда, се продават на физически лица, корпорациите започват постепенно да проявяват интерес, твърди главният изпълнителен директор Ева Гоуенс.

Рециклирането е важна характеристика на енергийния преход, при който компании, правителства и частни лица се стремят да намалят въглеродния си отпечатък и да постигнат строги цели за емисиите си.

А отговорното снабдяване от няколко години е основна тема, особено в технологичния и автомобилния сектор, където светлината на прожекторите падна върху нарушенията на човешките права и детския труд в мините в Демократична република Конго (ДРК).

„След няколко години на кампания осъзнахме, че не създаваме алтернатива... Решихме да станем част от тази индустрия, да станем компания“, посочва Гоуенс в интервю. „Нашата цел е до 2023 г. 70% от материалите ни да са справедливо добивани“.

Fairphone продаде 95 хил. телефона миналата година.

„Имаме програма в ДРК, където работим с Fair Cobalt Alliance, за да подобрим ситуацията в мините“, твърди Гоуенс за Fairphone, която доставя своя кобалт от няколко държави.

Fair Cobalt Alliance има за цел да направи мините по-безопасни, да сведе до минимум въздействието им върху околната среда и да създаде подходящи условия за работа за мъжете и жените, работещи в тези обекти.

Гоуенс твърди, че веригата за доставките е сложна и че кобалтът, който се ползва в презраждащите се батерии за телефони не са „100% проследими“.

„Ако държите кобалта отделно от цялата верига на доставки, това би било супер скъпо и миньорите няма да се възползват от това“.

Когато Fairphone започва през 2013 г., целта е да привлече „по-тъмнозелената“ аудитория, готова да направи компромис с функционалността и да допринесе за устойчивостта.

Сега компанията се стреми да се разшири в това, което Гоуенс нарича „по-светлозелена“ зона – потребителите, интересуващи се от устойчивост и справедливост, но по-малко склонни да правят компромис с функционалността.

„През целия живот на Fairphone продаде над 300 хил. устройства“, коментира Гоуенс.

Fairphone генерира 2 млн. евро печалба миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:18 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още