В последното финансово тримесечие Lenovo отново се доказа като лидер на пазара на персонални компютри и услуги. Увеличението на нетната печалба на бранда е с цели 65% до сумата от 512 млн. щ. долара, а оперативният паричен поток се удвоява до 1,6 млрд. долара. Това са най-високите приходи за бранда до момента и са в унисон с визията за трансформация и устойчив растеж на Групата.
Засилената дигитализация през последните години налага след себе си опростяване на процесите за използване на ИТ услуги, както и води до по-сложни инфраструктурни изисквания за бизнеса. За да улесни потребителите в този труден момент, Lenovo фокусира усилията си върху предоставяне на цялостни технологични решения и услуги, задоволяващи пълноценно нуждите на клиентите. Групата все повече се превръща от компания за устройства в бранд, който предоставя техника в съчетание с ИТ решения и услуги за бизнеса и крайния потребител. Адаптирането на Lenovo в новата бизнес среда се развива повече от успешно благодарение на стратегията OPS (възможност, производителност, устойчивост).
Пълноценно използване на възможностите
Тенденциите с хибридния начин на работа са тук, за да останат за дълго. Изчислено е, че пазарът на ИТ услуги представлява възможност за повече от 1 трилион щатски долара до 2025 г. и предоставя по-високи маржове на печалбата. Като всеки един лидер в дадена сфера Lenovo успешно се възползва от пазарните възможности, водени от новия начин на работа и ускорената дигитализация. Те са двигател за по-широката трансформация на компанията. За да стимулира по-високата обща рентабилност на Групата, брандът създава нова ИТ технологична архитектура – „Client-Edge-Cloud-Network-Intelligence“. Тя предоставя повече възможности на пазара и осигурява силен растеж и високи маржове. Благодарение на нея Lenovo успешно улавя нуждата от по-сложни ИТ услуги и улеснява потребителите.
От производителност към исторически върхове
През последното тримесечие Lenovo представи феноменални финансови резултати. Нетната печалба на Групата нарасна с 65% до 512 млн. щ. долара, а приходите постигнаха ръст от над 23% до 17,9 млрд. долара. Това само по себе си показва, че трансформацията на бранда отвъд устройствата работи успешно. В новата реалност всеки бизнес е дигитален и всеки продукт е услуга. Затова от Групата целят да направят закупуването на цялостно ИТ решение от Lenovo толкова лесно, колкото закупуването на нов компютър. Основната идея на Lenovo е да продължава да се трансформира успешно, водейки тенденциите на пазара и създавайки възможности за стимулиране на устойчивото увеличение на рентабилността, която постига до момента.
Ръст на премиум сегментите и аксесоарите
Освен върху цялостните ИТ решения и услуги Lenovo продължава да се фокусира и върху премиум сегментите си. Персоналните бизнес компютри бележат ръст от 48% на годишна база и един от най-атрактивните продукти на сегмента е ThinkBook 14s Yoga - гъвкав, мощен 2-в-1 лаптоп, идеален за бизнес цели. Той е тънък, лек и лесен за използване с четирите си режима на работа – лаптоп, таблет, стойка или режим палатка. А благодарение на интелигентните си опции като Modern Standby, мигновено е готов за работа.
Бизнесът с аксесоари също нараства с 31% до 445 млн. долара за последното тримесечие. Голям успех през последните месеци пожъна серията Lenovo Go. Специално създадена за хора, работещи от разстояние, Lenovo Go включва безжична мишка, слушалки с технология за активно шумопотискане, портативни батерии и др. Устройствата от серията са създадени, за да дадат на заетите професионалисти възможност да организират сами работното си място, така че да е максимално ефективно. Където и да е офисът, устройствата Lenovo Go улесняват отдалечената работа.
Време за иновации
Lenovo вижда в иновациите единствения сигурен вариант за постигане на бизнес устойчивост и развитие. Визията на бранда е да предостави по-интелигентни технологии за всички пазари и крайни потребители на иновации. Затова и целта, която си поставят е амбициозна – удвояване на инвестициите в иновации през следващите 3 години (до около 60% през второто тримесечие). Това ще предостави по-голямо поле за трансформация на компанията и ще осигури възможност за устойчив растеж и увеличаване на рентабилността ѝ. Lenovo продължава да вярва, че общите усилия в търговията, технологиите и културата осигуряват значителни икономически ползи за всички пазари и гарантира, че технологията може да предостави възможности за развитие на всички в обществото.
Перспективите на бранда за финансовата 2021/2022 година остават положителни. Постоянните пазарни промени, които трансформират ИТ индустрията като цяло, създават възможности за дългосрочен, устойчив растеж и увеличаване на рентабилността. А оперативните постижения на Lenovo, включително здрава и гъвкава верига за доставки, множество иновации и глобален (както и локален) отпечатък върху бизнес сферата гарантират, че Групата може да се справи успешно с всякакви макро или микро предизвикателства по-добре от повечето компании на пазара.