Производителите, страдащи от недостига на чипове, откриват заобиколни пътища, твърдят директори. По думите им фирмите променят дизайна на продуктите си, доставят незавършени бройки и се фокусират върху по-стари, по-нискотехнологични модели, пише Wall Street Journal.
След като години наред се бориха за добавянето на дигитални решения, като екрани и безжична свързаност, производителите на уреди и превозни средства временно правят стъпка назад, за да продължат да доставят продукти на търговци и потребители предвид дефицита на полупроводници, който представители на индустрията прогнозират, че недостигът ще продължи и през следващата година.
Boss Products обикновено ползва ръчни контроли с компютърни чипове за накланяне на ножовете на снегорините. Компанията, която е собственост на Toro, не успява да намери достатъчно чипове. Ето защо служителите ѝ са започнали да търсят начини да използват по-малко от тях. Някои си спомнят, че джойстиците без компютърни чипове са използвани за управление на тези функции, докато електрониката стана достъпна и масово използвана.
„Да се върнем към стария дизайн“, казва Рик Родиър, директор на Toro. „Все още върши работа. Така се правеше в продължение на 30 години. Беше надеждно. Беше добре. Просто беше малко по-тромаво за изграждане и сглобяване“.
Тъй като глобалната верига на доставките се разви от краткосрочен спад в дългосрочно предизвикателство, някои компании променят дизайна на своите продукти и своите производствени линии, така че да работят в противодействие на недостига на чипове.
Производители твърдят, че по-мащабните проблеми с веригите на доставките и липсата на компютърни чипове няма да се решат в краткосрочен план. „Това няма да приключи бързо“, коментира Марк Битцър, главен изпълнителен директор на Whirlpool.
Недостигът на полупроводници натежа над производството на автомобили тази година, като започна да се пренася и в други сектори, засягайки производителите на стъкло и бои, които доставят продукти на индустриите, използващи компютърни чипове.
T3 Motion, която електрически превозни средства за охранителите на летища и университети, препроектира своите продукти, за да използва по-малко чипове и електроника.
Уилям Цумпес, главният изпълнителен директор на компанията, твърди, че вместо множество компоненти за управление на батериите, светлините и сирените, промененото превозно средство ще използва централизирана, интегрирана платка с един процесор за управление на всички части. Това ще елиминира останалите пет отделни платки, твърди той. Цумпес посочва, че подобен редизайн трудно може да бъде направен бързо, но промените и смяната на двигателя ще доведат до по-голям обхват на превозното средство.
„Това стимулира иновациите“, коментира Цумпес.
Polaris временно ще прави доставки на своите моторни шейни без големи GPS екрани. Когато дисплеите пристигнат, те ще могат да се инсталират на по-късен етап от техниците, твърди дилърът Робърт Гот, собственик на Gott Powersports в Калифорния. По думите му производителят му изпраща повече превозни средства, оборудвани с традиционни амортисьори, които използват по-малко електроника, отколкото по-модерните версии, позволяващи по-плавно возене. Polaris твърди, че ѝ е по-трудно да произвежда висок клас модерни превозни средства.
„Простотата е особено важно нещо в момента“, посочва Гот.
Някои потребители твърдят, че са получили продукти, които не разполагат с някои функции, именно заради дефицита на компоненти.
Миналата пролет Милтън Бийвър, който работи в авиационната индустрия в Аляска, харчи 16 хил. долара за предварителна поръчка на снегомобила 2022 Ski-Doo Expedition Xtreme на BPR. Когато той пристига наскоро, се оказва, че не разполага с електронна система за сигурност. Компанията му казва, че ще я инсталира през следващата година, когато нужните части станат налични.
„Сега всеки с един от онези пластмасови ключове може да я запали“, коментира той, допълвайки, че не е прекалено притеснен дали снегомобилът му ще бъде откраднат, защото не го оставя сам на места с много хора.
BPR твърди, че изпраща снегомобилите без функции за сигурност, но изпраща физически ключове.
Ед Уърнсинг, който притежава магазин за уреди в Личфийлд, Илинойс, твърди, че производителят на перални, с който работи, променя производствените си планове заради недостига на полупроводници.
Alliance Laundry Systems е изпратила съобщение до клиентите си през октомври, в което посочва, че спира производството на четири от своите Speed Queen модела, за да се фокусира върху по-голямо производство на други. Уърнсинг твърди, че компанията продължава да произвежда два модела перални – една от висок клас и един по-нисък клас модел, който има по-малко електроника.
Alliance Laundry Systems допълва, че работи усилено по увеличаването на производствените си обеми.