fallback

Недостигът на чипове забавя растежа на Lenovo

Компанията все пак отчете 65% повишение на печалбата

09:59 | 04.11.21 г.

Китайската Lenovo Group, най-големият производител на персонални компютри в света, заяви, че глобалният недостиг на чипове остава предизвикателство за нея, въпреки че отчете 65% ръст на печалбата за второто тримесечие, предава Ройтерс.

Компанията заяви, че е успяла да изпревари по ръст пазара, като си е осигурила повече доставки на компоненти от конкурентите си, но призна, че дефицитът на чипове „причинява забавяне в изпълнението на поръчки и трупане на много неизпълнени поръчки на персонални компютри, смартфони и сървъри“.

Цената на акциите на компанията се понижи с 5% след излизането на резултатите, които анализаторът на Guotai Jinan Джин Ю заяви, че отразяват пазарните опасения как недостигът на чипове ще засегне доставките на персонални компютри по света.

През октомври компанията за пазарни проучвания Gartner заяви, че растежът на глобалните продажби на чипове се е забавил през тримесечието до септември, след като разхлабването на мерките, наложени заради Covid-19, пренасочи потребителските разходи и тези за образование от компютрите към други приоритети, а дефицитът на чипове засегна продажбите на лаптопи.

Lenovo запази титлата си на най-големия производител на персонални компютри в света по продажби, макар че растежът ѝ се забави след пет поредни тримесечия на двуцифрен растеж, обяви Gartner. През третото тримесечие пазарният дял на Lenovo се е увеличил с 1,8 процентни пункта до 23,7%.

Днес компанията отчете, че печалбата ѝ за тримесечието до 30 септември е нараснала до 512 млн. долара спрямо 310 млн. долара през същия период година по-рано, но 65-процентният темп на растеж е най-бавният ѝ за последните три тримесечия.

Приходите са се увеличили с 23 на сто до 17,9 млрд. долара, малко над средната прогноза за 17,3 млрд. долара, дадена от 9 анализатори, анкетирани от Refinitiv.

Компанията заяви, че е записала силен ръст на продажбите в Китай и Америка, но има спад в Азиатско-Тихоокеанския регион заради по-малкото сделки в образователния сектор в Япония.

Lenovo твърди, че е увеличила инвестициите си в проучвания и развойна дейност (R&D) с 60% през тримесечието, а целта ѝ да удвои разходите си в тази област за три години се запазва.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:34 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още