Главният изпълнителен директор на SoftBank Масайоши Сон заяви, че т.нар. умни роботи могат да съживят японската икономика и конкурентоспособност, залагайки на роботиката, точно когато някога вълнуващият робот Pepper на компанията е на път да изчезне, предава Ройтерс.
По време на конференцията SoftBank World 2021 Сон коментира, че Vision Fund, фондът на компанията, е ангажиран с 18 фирми, които разработват машини с изкуствен интелект, които имат много повече възможности от танцуването и приветстването на вратата, които имаше симпатичният Pepper.
„Имахме грандиозно събитие за дебюта на Pepper преди няколко години, а сега той спира работа“, коментира Сон, застанал пред изображение на изключен Pepper.
Сега основателят на SoftBank вижда бъдещето с „умни роботи, които ще заменят не само производството, индустриалното работно население, но и цялата работна сила“.
Изказването му беше придружено от видеа на хуманоидни роботи, които тичат и скачат, както и от машини с форма на контейнери, които чистят подове.
Въпреки това той не разкри подробности за нови инвестиции или пазарните цени на някое от устройствата, нито коментира паузата на инвестициите на SoftBank в Китай, където регулаторите засилиха хватката си около технологичните фирми.
През юни SoftBank продаде 80% от Boston Dynamics, производителят на подобния на куче робот Spot, на южнокорейската Hyundai Motor Group за 1,1 млрд. долара. Месец по-късно Ройтерс писа, че продажбите на Pepper, който беше представен с много фанфари през 2014 г., ще бъдат спрени през 2023 г.
Сега Сон уточни, че SoftBank остава партньор за съвместна работа с Boston Dynamics, а след Pepper ще дойде цяло поколение по-функционални умни роботи. Тези машини ще имат потенциала да направят революция в работната сила, тъй като един робот може да свърши до 10 пъти повече неща от един човек в производството, коментира Сон. В Япония това означава, че 100 млн. робота могат да вършат работата на 1 млрд. души, допълва той.
„Хората могат да бъдат освободени от скучната работа“, твърди Сон. „Те могат да работят по нещо, което има повече добавена стойност“, смята той.