Xiaomi се превърна във втория по големина производител на смартфони в света през последното тримесечие след 83% скок на продажбите, сочи предварителна прогноза на Canalys.
Това е първият път, в който Xiaomi, китайски производител на всякаква електроника – от уреди за готвене на ориз до гейминг монитори – достига втората позиция, която преди беше доминирана от Samsung Electronics и Apple.
Пазарният дял на Samsung е достигнал 19% през второто тримесечие, а този на Xiaomi – 17%. Делът на Apple на глобалния пазар на смартфони е 14%, сочи информация на компанията за пазарни проучвания. Цената на акциите на Xiaomi нарасна с 4,1% днес и компанията е най-добре представящата се от състава на хонконгския индекс Hang Seng.
Huawei Technologies за кратко успя да пробие до същото място, докато санкциите не ограничиха достъпа ѝ до ключови за нея чипове. Оттеглянето ѝ от силно конкурентния пазар на смартфони мотивира други китайски компании да инвестират агресивно в нов хардуер и подобрения. Xiaomi беше особено активна, като пусна два флагмана в рамките на първите четири месеца на годината. Нейният Mi 11 Ultra включва един от най-големите сензори за смартфон камери до този момент, подчертавайки амбицията на компанията да навлезе и в премиум сегмента.
„Основен приоритет на Xiaomi за тази година е да увеличи продажбите на високия си клас устройства като Mi 11 Ultra. Но това ще бъде трудна битка, предвид факта, че Oppo и Vivo имат подобни намерения, защото и двете имат намерение да похарчат големи суми за маркетинг, за да изградят брандовете си по начин, по който Xiaomi не го е направила“, твърди Бен Стантън, мениджър продучвания в Canalys.
Международната експанзия е най-големият двигател на растежа на Xiaomi. Компанията е увеличила продажбите си с повече от 300% в Южна Америка, със 150% в Африка и с 50% в Западна Европа, твърди Canalys.
Второто тримесечие обичайно е по-спокоен период за Apple и Samsung, тъй като и двете подготвят новите си смартфони за следващите месеци. Производителят на iPhone е поискал от поддоставчиците си да произведат 90 млн. бройки от следващото му поколение смартфони тази година, което представлява голямо увеличение спрямо продажбите за 2020 г., писа по-рано тази семица Bloomberg.