Samsung Electronics си върна короната от Apple и отново е най-големият производител на смартфони в света, отговаряйки за една пета от общите продажби в света за първото тримесечие, сочат данни на компанията за пазарни проучвания Canalys, цитирани от Ройтерс.
Китайската Xiaomi записа най-доброто тримесечно представяне в историята си, след като продажбите ѝ скочиха с 62% до 49 млн. телефона и достигна 14% пазарен дял, заемайки трета позиция след Samsung и Apple.
През първото тримесечие общите продажби на смартфони в света са се увеличили с 27% до 347 млн. бройки след отварянето на китайската икономика и бързото пускане на ваксините в САЩ, които породиха надежди за икономическо възстановяване.
Южнокорейската Samsung продаде 76,5 млн. смартфона през тримесечието, за да грабне 22% дял от пазара, обяви Canalys. Днес компанията отчете 66% ръст на тримесечната печалба от мобилния си бизнес благодарение на силните продажби на серията Galaxy S21.
Canalys твърди, че Apple е продала 52,4 млн. броя iPhone в периода от януари до март, слизайки до второто място с 15% пазарен дял, след като през предходното тримесечие привлече китайските купувачи с 5G версията на iPhone 12.
Хората, преминаващи към новите модели iPhone, са подкрепили продажбите, а компанията заяви, че общите продажби в Китай почти са се удвоили.
Миналата година хората се насочиха към покупки на смартфони и други устройства, след като се наложи да прекарват повече време у дома заради пандемията. Това допринесе за глобалния дефицит на чипове, който засегна редица индустрии – от автомобилната до тази за бяла техника.
„Доставките на ключови компоненти, като чипове, бързо се превърнаха в основно притеснение и ще засегнат продажбите на смартфони през следващите тримесечия“, коментира Бенджамин Стантън от Canalys.
Apple заяви, че недостигът на чипове може да струва на компанията между 3 млрд. и 4 млрд. долара приходи за тримесечието от април до юни, като ще засегне основно iPad и Macbook.
Продажбите на смартфони на китайските брандове Oppo и Vivo също са скочили през последното тримесечие, обяви компанията за пазарни проучвания.
Китайската Huawei, бивш номер едно, който засегнат от американските санкции, зае седмо място с 18,6 млн. продадени бройки, след като продаде своята марка за нискобюджетни телефони Honor.