fallback

Apple представи тънки iMac и мощни iPad Pro с фокус върху мобилността

Концернът от Купертино вкара своите чипове в поредните си продукти и отвори нов фронт срещу Spotify

21:38 | 20.04.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американският технологичен концерн Apple Inc представи линия от тънки iMac компютри и iPad с по-висококачествени дисплеи, които използват собствени процесори. Гигантът ускорява миграцията си отвъд Intel и обръща все повече внимание на работата от дома.

Компанията също така пусна плеяда продукти, включително AirTag, с който да се намират изгубени предмети, както и абонаментни услуги за подкасти. 

Apple представи по-тънка версия на своя iMac компютър, който използва проектирания от него централен процесорен блок и се предлага в седем цвята, включително лилаво и зелено. С 24-инчов (61-сантиметров) дисплей iMac са с дебелина само 11,5 милиметра.

Новите iMac разполагат и с по-висококачествена предна камера и микрофон, отговарящи на очакванията на потребителите по време на пандемията и критиките, че камерите на компютъра не са в крак с фирмените iPhone и iPad по време на ерата на всеобхватните видео разговори.

Компютрите работят с персонализиран процесор M1 на Apple, който беше пуснат за пръв път в MacBook Air, MacBook Pro и Mac mini миналата година. Вкарвайки тези чипове и в iMac, компанията вече замени чиповете на Intel със собствените си в по-голямата част от линията на Mac. Apple планира да пусне MacBook Pro от по-висок клас със собствени чипове по-късно тази година, както и по-малък настолен компютър Mac Pro с процесор на Apple до следващата година, съобщи Bloomberg News.

Новият iMac започва от 1299 долара в сравнение с 1099 долара за предишния модел с чипове на Intel. Apple за последно преработи iMac през 2012 г. Компанията не обяви актуализации на по-големите и по-мощни модели iMac.

Новите машини включват и подобрен захранващ адаптер, който може да се прикрепи магнитно към гърба на iMac и четири USB-C порта. Компанията предлага и три нови опции за клавиатурата за новия iMac: стандартна, съчетана в цвят, клавиатура със скенер за пръстови отпечатъци Touch ID и друга със скенер за пръстови отпечатъци и цифри. Компанията също така предлага нови мишки и тракпад, които са подбрани по цвета на iMac.

Докато голяма част от компютърната индустрия се фокусира върху лаптопите, iMac остава ключова част от портфолиото на Apple. За първия iMac, представен през 1998 г., се твърди, че е помогнал на Apple да се спаси от фалит и да поеме пътя за превръщането си в най-ценната компания в света. Т. нар. all-in-one линия е популярна сред професионалисти и потребители, търсещи големи екрани на относително достъпни цени.

Линията на Mac генерира около 8,7 милиарда долара през първото тримесечие, приключило през декември, най-много през празничнияпериод от години насам.  

Дългоочакваният AirTag

Apple представи дългоочаквания нов аксесоар, наречен AirTag, който ще намира физически предмети като чанти, портфейли и ключове, навлизайки на пазара, на който вече има утвърдени конкуренти, включително Tile Inc. и Samsung Electronics Co.

Аксесоарът, обявен във вторник на продуктовото събитие на Apple, изглежда като малка бяла и метална шайба и може да се прикрепи към ключодържател чрез кожена лайсна със щипка. Компанията заяви, че ще продава AirTag за 29 долара бройката или в опаковки от четири за 99 долара. Новата джаджа ще бъде достъпна на 30 април, съобщи Apple.

Аксесоарът ще работи с актуализирана версия на приложението Find My на всички основни устройства на компанията, като добавя артикули на трети страни към услугата на Apple за проследяване на местоположението на iPhone, iPad, Apple Watche и други продукти.

Снимка: Apple

AirTag се разработват в калифорнийския технологичен гигант от повече от две години. Компанията възнамеряваше да представи приспособлението за проследяване на артикули миналата година около представянето на iPhone 12, но отложи пускането им.

За необявен досега продукт AirTag е доста противоречив. Устройството накара по-малки конкуренти да подадат антитръстови жалби срещу производителя на iPhone. Tile, която прави подобен аксесоар от години, е подала жалба заради приложението Find My и предполагаемото предимство, което Apple ще даде на собствения си предстоящ продукт.

По-рано този месец Apple отвори приложението Find My за устройства на трети страни. Освен това позволява на производителите на устройства, като велосипеди и слушалки, да интегрират чипове за местоположение, които да бъдат намерени от приложението Find My, без допълнителен хардуер.

Samsung продава версии на свой собствен физически инструмент за проследяване на артикули. Продажбите на AirTag вероятно ще бъдат включени в нарастващия сегмент на Apple „Носими устройства, дом и аксесоари“, който генерира над 30 милиарда долара през фискалната година, приключила през септември.

Нова версия на Apple TV 4K

Apple представи и модернизирана версия на телевизионния си продукт Apple TV с по-бърз процесор и преработено дистанционно управление, давайки тласък на стратегията си за забавения, докато Amazon.com Inc., Google и Roku Inc. продължават да пускат конкурентни устройства.

Чипът A12 Bionic в новото устройство на Apple TV е актуализация спрямо процесора A10 в предишния модел. Новата джаджа поддържа видео с по-висока честота на кадрите, осигурявайки подобрено изживяване при гледане, заяви Apple на демонстрация във вторник.

Снимка: Apple

Най-новият модел ще включва и преработено, изцяло метално дистанционно. Новата версия на Apple TV ще излезе през втората половина на май след пускането му в продажба на 30 април. Цената започва от 179 долара. Новите iPad Pro

Apple представи нови iPad Pro, които използват същия чип M1 като компютрите, а не подобрена версия на своите чипове за iPhone, и допълнителни портове за свързване на монитори и 5G свързаност, насочени към създателите на съдържание, търсещи мобилно устройство. Компанията също така заяви, че контролерите от PlayStation на Sony и Xbox на Microsoft ще работят с iPad Pro, таргетирайки геймърите заради скоростта и дисплея на новото устройство. Атака срещу Spotify

Почти 16 години след като Apple добави способността за намиране на подкасти, измислени от журналист от Guardian, към своя софтуер iTunes, производителят на iPhone сега се стреми да ухажва създателите на подкасти с нови инструменти за абонамент, опитвайки се да се конкурира със стрийминг аудио компанията Spotify.

Снимка: Apple

Apple обяви абонаментни услуги за подкасти, които ще се конкурират с конкурентния продукт на Spotify. Абонаментните цени ще се определят от създателите и ще се таксуват ежемесечно, каза Apple. Самата компания ще таксува създателите си с 19,99 долара годишно за програмата за подкасти. 

Компанията също така ще преработи приложението си Apple Podcast, за да включва канали, които ще позволят на потребителите да намират нови предавания от любимите си създатели и домакини, каза главният изпълнителен директор Тим Кук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:22 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още