Royal Philips NV ще продаде своя бизнес за производство за домакински уреди на китайската компания Hillhouse Capital в сделка, оценяваща бизнеса на около 3,7 милиарда евро (4,4 милиарда долара), тъй като главният изпълнителен директор Франс ван Хутен се стреми да създаде фокусиран върху здравното оборудване производител, предава Bloomberg.
Очаква се Philips да получи парични приходи от около 3 млрд. евро, когато сделката приключи, което се очаква да стане през третото тримесечие, се казва в изявление на компанията в четвъртък. Китайският фонд ще плати около 700 млн. евро, за да продължи да използва марката Philips в продължение на 15 години.
„С тази сделка приключихме големите ни продажби“, казва Ван Хутен. „Занапред фокусът ни е върху разширяването на нашето лидерство в здравните технологии“.
След като вече излезе от бизнеса с потребителска електроника, включително телевизори, DVD плейъри и осветление, продажбата на това подразделение отбелязва пълното излизане на Philips от пазарите, които не са свързани със здравеопазването. В същото време нидерландската компания обяви поредица от придобивания, свързани със здравето, тъй като изгражда портфолиото си за телемедицина и диагностика, за да осигури „обслужване на едно гише“ за болници и клиники, които искат да оптимизират разходите. Пандемията води до дългосрочна промяна и преминаване към виртуални грижи, увеличавайки търсенето на оборудване, което позволява на здравните специалисти да се грижат за пациентите от разстояние.
Бизнесът за домакински уреди, в който влизат кафемашини, пречистватели на въздух и други продукти, генерира продажби за 2,2 милиарда евро през миналата година.